شناسهٔ خبر: 27311 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

تکمیل ۱۳۰هزار میلیارد تومان پروژه با ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه سال‌ها طول می‌کشد/ نیاز راه‌آهن اردبیل به بیش از ۱۰‌هزار میلیارد ریال اعتبار

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: براساس آخرین گزارش وزیر محترم راه و شهرسازی، این وزارتخانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد که سالانه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این وزارتخانه اختصاص می‌یابد که با این روند سال‌های سال طول می‌کشد تا این پروژه‌ها تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی‌کوچی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: راه آهن اردبیل به عنوان پروژه اساسی و جدی استان اردبیل که مطالبه بحق مردم است، با اعتبارات محدود سالانه بین ۲۸ تا ۳۰ میلیارد تومان به نتیجه نمی‌رسد چرا که این پروژه به بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در کشور تکمیل خط ریلی و شبکه راه آهن به عنوان یک نیاز جدی در جابه‌جایی کالا و مسافر مورد توجه واقعی است، تصریح کرد: امسال شاهد آن هستیم که در برنامه ششم توسعه مشوق‌هایی برای حضور بخش خصوصی در تکمیل شبکه ریلی کشور در نظر گرفته شده و سعی بر این است تا با اولویت مناطق محروم، مرزی و کم برخوردار این بسترسازی در مسیر توانمندی شبکه ریلی اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ما در کمیسیون عمران پیشنهاد کردیم که در برنامه ششم سرمایه‌گذاری در قالب شبکه ریلی با تزریق منابع اعتباری مناسب مد نظر قرار گیرد که البته باید از راهکارهای دیگر نیز در این زمینه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ما در کمیسیون با دعوت از آقایان نوبخت و دکتر آخوندی سعی می‌کنیم تا با فعال کردن کمیته حمل و نقل و شبکه ریلی مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

رضایی‌کوچی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: براساس آخرین گزارش وزیر محترم راه و شهرسازی این وزارتخانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد که سالانه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این وزارتخانه اختصاص می‌یابد که با این روند سال‌های سال طول می‌کشد تا این پروژه‌ها تکمیل شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ما در اصلاحیه بودجه به دولت اجازه دادیم تا ۴۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه را منتشر کند که البته این اسناد خزانه مربوط به طلب پیمانکاران است که در اجرای بسیاری از پروژه‌ها بدهی به پیمانکاران از طریق این اسناد پرداخت می‌شود.

نظر شما