شناسهٔ خبر: 27361 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از راه‌آهن اردبیل

ایستگاه راه آهن اعضای کمیسیون عمران مجلس به همراه معاونين وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مديران استان از پروژه نیمه تمام راه‌آهن اردبیل بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبيل، در این بازدید که پیش از ظهر امروز از مسیر راه‌آهن اردبیل و با همراهی پیمانکار پروژه انجام شد رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: منابع اعتباری برای پروژه راه‌آهن اردبیل از دو محل اسناد خزانه و مشارکت باید تأمین شود چرا که با تخصیص کم اعتبارات دولتی تا ۱۰ سال آینده نیز این پروژه تکمیل نخواهد شد.

محمدرضا رضایی کوچی افزود: جالب است که از اعتبارات دولتی در این چند سال اخیر ریالی تخصیص پیدا نکرده و امسال نیز بودجه‌ای به راه‌آهن اردبیل تزریق نشده است.

وی گفت: با وجود اینکه دولت در سفر خود به استان اردبیل قول داده بود راه‌آهن اردبیل را در مدت دو سال تکمیل کند اما به تعهدات خود عمل نکرده و ما در مجلس دهم تخصیص منابع ویژه به راه‌آهن اردبیل را در سال ۹۶ و برنامه ششم توسعه پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نیز در این بازدید گفت: از رقم اعتباری ۱/۲۸ میلیارد تومانی پروژه راه‌آهن اردبیل با گذشت پنج ماه از سال ریالی اعتبار اختصاص نیافته و تخصیص در حد صفر بوده است.

صدیف بدری افزود: ما اخیراً نشستی را با نوبخت معاون رئیس جمهور داشتیم و از دولت خواستیم تا همه ساله ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل بدهند تا این پروژه بعد از گذشت چندین سال جان دوباره‌ای بگیرد.

قرار است تا ساعاتی دیگر اعضای کمیسیون عمران مجلس به همراه معاونان وزارت راه و شهرسازی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی استان اردبیل را به همراه راه‌آهن اردبیل پیگیری کنند.

نظر شما