شناسهٔ خبر: 27366 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

غلامرضا كريم آقايی خبر داد:

نصب سيستم روشنايی دقيق تقرب پرواز در فرودگاه رشت با اعتبار ۷۰ ميليارد ريالی

فرودگاه رشت عمليات اجرايی بسترسازی نصب سيستم روشنايی دقيق تقرب پرواز فرودگاه رشت با هدف افزايش ديد خلبان در موقعيت يابی و تشخيص مكان مناسب برای فرود بر روی باند۰۲۷ آغاز شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا كريم آقايی مديركل فرودگاه گيلان با اعلام خبر آغاز عمليات اجرايی بسترسازی نصب سيستم روشنايی دقيق تقرب پرواز فرودگاه رشت گفت: اين سامانه در صورت نصب و بهره‌برداری، كمك شايانی به افزايش ديد خلبان در موقعيت‌يابی و تشخيص مكان مناسب برای فرود بر روی باند خواهد كرد.

وی در آغاز عمليات اجرایی اين سامانه گفت: با برنامه‌ريزی و طراحی سيستم روشنايی دقيق تقرب پرواز (اپروچ كامل) باند فرودگاه رشت، عمليات نشست و برخاست پروازها تا ديد ۸۰۰ متر افقي برای خلبانان در اين فرودگاه امكان پذير خواهد شد.

مديركل فرودگاه گيلان اعتبار لازم برای اجرای اين عمليات را ۷۰ ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: نيمی از اين اعتبار جهت تهيه اقلام مورد نياز و نيمی ديگر از آن جهت عمليات اجرايی از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران هزينه خواهد شد.

كريم آقايی آغاز بهره‌برداری كامل از اين سامانه دقيق و حساس را ماه‌های آينده اعلام و اظهار اميدواری کرد: تا بازه زمانی معين شاهد افتتاح اين طرح برای ايمنی و سلامتی پروازها در شرايط بدی آب و هوا باشيم.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی، طرح جايگزينی سامانه اپروچ كامل به‌جای تجهيزات قبلی موسوم به سيستم simple approach   با تلاش كارشناسان اداره تسهيلات و تجهيزات فرودگاهی اين اداره‌كل و با نظارت اداره‌كل تسهيلات و تجهيزات فرودگاهی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران اجرايی شد.

نظر شما