شناسهٔ خبر: 27373 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

بررسی پروژه‌های کلان عمرانی استان كرمانشاه در دفتر وزير راه و شهرسازی

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از بررسی پروژه‌های کلان عمرانی استان كرمانشاه در نشستی یک ساعته در دفتر وزير راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عبدالله بهادری با اشاره به اینکه تلاش و پیگیری مجمع نمایندگان استان مطمئنا روند پیشرفت پروژه‌ها را مضاعف می‌کند، افزود: از آنجا که نگاه منتخبین مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اولویت ملی است، می‌توان امیدوار بود در طول این نگاه جذب اعتبارات استانی و تبع آن توسعه استان بيش از پيش صورت پذيرد.

بهادری در ادامه این توضیحات تصریح کرد: بر همین اساس با حضور دو تن از نمایندگان جلسه‌ای در دفتر دکتر آخوندی برگزار شد که پیرو آن با تخصیص ۱۰۰ درصدی ، ۱۴۹ میلیارد اعتبار به پروژه راه آهن استان که با توجه وجود مرزهای اقتصادی ، همچنین عبور زائرین عتبات و عالیات نقش چشمگیری در خدمات رسانی ملی و به تبع استانی دارد ، قرار شد قطعه اول در بهار ۹۶ به بهره‌برداری برسد ، این در حالی است که با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی اصلاح قیمت صدور الحاقیه قرارداد در حال انجام و با شروع کار مجدد قرار گاه خاتم با اولویت اول محور کرمانشاه – خسروی ، عملیات کرمانشاه – اسلام آباد غرب با توانی مضاعف اجرايی می‌شود.

در ادامه ضمن بررسی ،بزرگراه کرمانشاه – کامیاران و سایر بزرگراه‌های استان، راه‌های فرعی و روستایی شهرستان‌های کرمانشاه ، گیلانغرب ، سرپل ذهاب و قصرشیرین هم مورد بحث قرار گرفت ، و شخص وزیر دستورات لازم را صادر کرد.

آخوندی در پایان با توجه به اتمام عملیات ۲۳ کیلومتر کنار گذر غربی كرمانشاه هم اقدام نسبت به تهیه علائم ایمنی آن را خواستار شد.

کنار گذر غربی شهر در کاهش چشمگیر ترافیک داخل شهر كرمانشاه كه عمدتا وسایل نقلیه سنگین مسیر رفت و برگشت به مرزهای غربی کشور موجب می‌شوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسیر راه بزرگراه کربلا از کرمانشاه به خسروی و همچنین محورهای استان ایلام و ... به صورت میانبر به راه‌های اورامانات و استان کردستان و بلعكس متصل می‌کند.

در این نشست با حضور دکتر فلاحت پیشه نماينده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو و دکتر جاسمی نماینده مردم كرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و مديركل راه و شهرسازی در دفتر دكتر آخوندی برگزار و طی يك ساعت بحث و بررسی پروژه‌های مهم را پیگیری شد.

نظر شما