شناسهٔ خبر: 27388 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

این هفته انجام می‌شود:

افتتاح پایانه بین‌المللی مسافری بندر شهید کلانتری چابهار

اسکله بندر چابهار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از افتتاح پایانه بین‌المللی مسافری دریایی شهید کلانتری چابهار در هفته جاری خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اوسط هاشمی در حاشیه بازدید از پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بندر شهید کلانتری چابهار در مورد ارزیابی از اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: یکی از اهداف بلند مسؤولان استان این است که سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد گردشگری قرار داده و با این نگاه باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه ما باید با همسایگان یک توسعه پایدار را پایه‌گذاری کنیم و قابلیت‌های منطقه را بیشتر بر همگان آشکار کنیم، گفت: باید دنبال سهم منطقه خود در مسیر اهداف ملی در راستای روابط همه‌جانبه با همسایگان خود باشیم و برای این مهم به ایجاد زیرساخت‌های هوایی، دریایی و زمینی نیازمندیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هوایی، دریایی و زمینی سه عنصر مهم جریان‌ساز برای تحرک منطقه است، گفت: پایانه مسافربری بین‌المللی شهید کلانتری که پایان هفته جاری افتتاح می‌شود، یک نقطه عطفی برای استان است.

هاشمی بیان کرد: تمام فعالیت‌ها در زمینه‌های فوق در استان همسو با هم پیش می‌رود که باعث خارج کردن نام این استان از لحاظ ناامنی می‌شود زیرا به هر میزان از جمعیت استان رفت و آمد کنند نشان از امنیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ایجاد خط مسافری و خط کشتیرانی به عنوان دو هدف عمده بخش گردشگری در کوتاه‌مدت در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گیرد.

وی افزود: وجود پایانه مسافری دریایی بندر شهیدکلانتری باعث شناخت مردم نسبت منطقه و از طرفی باعث خارج کردن نام این استان از لحاظ ناامنی می شود زیرا هر میزان رفت و آمد بیشتر باشد حضور مردم امنیت به همراه دارد خصوصا ارتباط با کشورهای همسایه که منطبق با ارزشها حاصل از فرهنگ و قابلیت های مردمانش و زیباییهای و گستردگی منابع باشد.

نظر شما