شناسهٔ خبر: 27436 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه شهرسازی شهرستان مانه و سملقان خبر داد:

جمع آوری بساط دست فروشان جاده‌ای در حریم راه‌های شهرستان مانه و سملقان

آزادسازی حریم راهها رییس اداره راه شهرسازی شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی گفت: دست فروشان و مغازه دارانی که در حریم راه بساط کرده بودند با مجوز دادستانی جمع آوری شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، جعفر جعفری عرضه محصولات كشاورزی و تنقلات در حاشیه راه‌ها را یكی از مهمترین مشكلات حریم راه‌های استان و شهرستان دانست و گفت: متاسفانه حریم راه‌ها به بستری برای عرضه محصولات كشاورزی توسط خرده فروشان محلی تبدیل شده كه این امر باعث كاهش ایمنی استفاده كنندگان از راه می‌شود، لذا جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها و ایمنی جاده‌های حوزه استحفاظی تعدادی از این بساطین در حاشیه جاده‌ها جمع آوری شده‌اند.

جاده‌های مواصلاتی مشهد (محور آشخانه به مشهد و آشخانه به سمت استان گلستان) از پرترددترین جاده‌های کشورند و مسافران و زائران در این مسیر هر روز شاهد حضور دست فروشانی هستند که با وجود ممنوعیت این کار اقدام به فروش محصولات کشاورزی و تنقلات در حاشیه این گذرگاه‌ها می‌كنند و برای رسیدن به سود جان مسافران و رانندگان را به خطر می‌اندازند.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش ضریب ایمنی راه در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: حفظ و نگهداری حریم راه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با هرگونه تجاوز درحریم راه‌ها طبق ماده ۶ قانون  و تبصره ۱ ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن برخورد و با دستور دادستانی  اقدام و اجرا خواهد شد.

فروش میوه و تنقلات در کنار جاده‌ها سلامتی سرنشینان و رانندگان وسایط نقلیه را به ویژه پس از غروب آفتاب که دید مناسبی وجود ندارد، به شدت تهدید می‌کند و در بیشتر موارد منجر به وقوع تصادفات و حوادث ناگوار برای وسایط نقلیه و مسافران می‌شود.

جاده‌های محور مواصلاتی آشخانه به مشهد و آشخانه به سمت استان گلستان از پرترددترین جاده‌های کشورند و مسافران و زائران در این مسیر هر روز شاهد حضور دست فروشانی هستند که با وجود ممنوعیت این کار اقدام به فروش محصولات کشاورزی و تنقلات در حاشیه این گذرگاه‌ها می‌كنند و برای رسیدن به سود جان مسافران و رانندگان را به خطر می‌اندازند.

نظر شما