به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عبدالله بهادری با اشارهای دوباره به تحمل بار ترافیک عبوری راههای استان در همه فصول به لحاظ موقعیت و مرکزیت محورهای کرمانشاه در غرب کشور و وجود مرزهای رسمی و بازارچههای اقتصادی در مقوله تجارت، همچنین مسیر عبوری زائرین به کربلای معلی، رسیدگی، نگه داری و بهسازی محورهای مواصلاتی را با اولویت راههای شریانی مهم خواند و البته اهمیت راههای روستایی را هم در ردیف وظایف مهم این اداره در بحث عمل به اقتصاد مقاومتی در راستای فراهم نمودن شرایط حمل و نقل روستاییان و به تبع انتقال تولیدات و در یک کلام روش نگه داشتن چراغ روستاها عنوان کرد.
بهادری گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۱۴۷ کیلومتر از راههای استان را با اولویت راههای شریانی، اصلی و فرعی بهسازی، لکه گیری و یا روکش که برای این مهم حدود ۲۶۳ هزار تن آسفالت به ارزش ریالی تقریبی ۳۹۰ میلیارد ریال تهیه ، حمل و پخش شده است.
مدیركل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: همزمان در مدت مذكور، ۵۰ کیلومتر عملیات شانه سازی آسفالتی، اجرای لایه تسطیحی(رگلاژی) در ۶۷ کیلومتر طول راهها و ۱۲۱ کیلومتر لایه نهایی روکش هم محورهای استان را در ۲۰ پروژه پوشش داده و به بهره برداری رسیده است.
گفتنی است اداره کل راه و شهرسازی از آغاز سال ۹۴ تاكنون همزمان با عملیاتهای مذکور بر حذف نقاط پرخطر ، آشکارسازی تمام نقاط حادثه خیز ، شناسایی شده ، نصب نیوجرسیهای مفصلی و لولایی و سایر عملیات راهداری و ایمنی تاکید داشته که البته در اجرای آن هم توسط این اداره کل از سوی مسئولین ارشد استانی، کشوری و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مورد توجه بوده است.
نظر شما