شناسهٔ خبر: 27517 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه آهن كرمان مطرح کرد:

وجود ظرفیت کافی در کرمان برای انتقال بار از جاده به ریل

قطار باری مدیركل راه آهن كرمان گفت: استان كرمان از پتانسیل بار بالایی برخودار است بنابراین می توان با توجه به ظرفیت ریلی راه آهن كرمان، بار را از جاده به ریل انتقال داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید رضا سادات حسینی در دیدار با نماینده مردم شهرستان های زرند و كوهبنان و فرماندار زرند گفت: هدف راه آهن ارتقا كیفی و كمی در دو بخش باری و مسافری است.

مدیركل راه آهن كرمان تصریح كرد: استان كرمان دارای بیش از ۶۰۰ كیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی است كه این عامل زیرساخت‌های خوبی را در راه آهن فراهم كرده است.

وی بیان كرد: استان كرمان از پتانسیل بار بالایی برخودار است بنابراین می توان با توجه به ظرفیت ریلی راه آهن كرمان بار را از جاده به ریل انتقال داد.

سادات حسینی گفت: پروژه های راه آهن كرمان همچون احداث خط كرمان به سیرجان و همچنین خطوط فرعی به كارخانجات استان تاثیر بسزایی در افزایش حمل بار ریلی دارد.

وی با بیان اینكه صاحبان كالا باید به سمت حمل ریلی ترغیب شوند، افزود: افزایش قطارهای مسافری در صورت نیاز در برنامه های راه آهن كشور لحاظ شده است.

سادات حسینی گفت: توسعه شبكه ریلی از وظایف راه آهن است و دراین راستا برنامه ریزی‌های لازم در حال تدوین و اجرا دارد.

در حاشیه این دیدار مدیركل راه آهن كرمان به همراه نماینده مردم شهرستان‌های زرند و كوهبنان و سایر مسوولان شهرستان از ایستگاه در حال بازسازی زرند بازدید كردند.

نظر شما