شناسهٔ خبر: 27566 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور به موقع نیروهای راهداری صورت گرفت

رفع انسداد محور ارتباطی بیش از ۴۰ روستا در شهرستان زهک سیستان و بلوچستان

راهداری طی عملیات ماسه روبی و حمل ماسه‌های روان در ۳ روز گذشته محور ارتباطی بیش از ۴۰ روستا در شهرستان زهک سیستان و بلوچستان از خطر مسدود شدن رهایی یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، ابراهیم شفیعی مقدم گفت: طی عملیات ماسه روبی و حمل ماسه‌های روان در ۳روز گذشته محور ارتباطی بیش از ۴۰ روستا در شهرستان زهک از خطر مسدود شدن رهایی یافت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زهک افزود: با توجه به شدت یافتن طوفان گرد و غبار در روزهای ۱۳ الی ۱۶ شهریور امسال که با سرعت بین ۷۰ تا ۸۶ کیلومتر بر ساعت منطقه سیستان را فرا گرفت، احتمال مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۴۰ روستا از روستاهای شهرستان زهک با جمعیت بالغ بر ۳۵۴۵ خانوار می‌رفت که با حضور به موقع نیروهای راهداری این اداره قبل از مسدود شدن، این محورها بطور کامل بازگشایی شد و تردد در کلیه محورهای سطح حوزه شهرستان برقرار است.

وی در ادامه گفت: طی این عملیات در ۷۲ ساعت گذشته ۳۲ نفر از راهداران این اداره با ۱۵ دستگاه از ماشین آلات راهداری موفق به حمل ماسه بادی و آزادسازی ۹ نقطه از نقاط ماسه گیر ( میرزاخون – دهنو ، کود – زینل – زاهدان کهنه ، قلعه کنگ – جزینک، محمد شاهکرم – شاهگل، طفلک – بامری و ...) که در مسیر راه‌های ارتباطی سطح حوزه شهرستان قرار داشته‌اند شده است.

لازم به ذکر است در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۴۶۵۰ متر مکعب ماسه بادی از سطح محورهای ارتباطی جابجا شده و هم اکنون تمامی محورها باز است.

نظر شما