شناسهٔ خبر: 27586 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

هرمز امیری خبر داد:

پهلوگیری کشتی ۲۶۰۰ تنی در اسکله بهمن قشم/ شرایط برای پهلوگیری همزمان حدود ۲۰ شناور امکانپذیر می شود

بندر قشم مدیرکل‌گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از پهلوگیری کشتی ۲۶۰۰ تنی مگ‌پرل متعلق به زنگبار در اسکله بهمن قشم و آغاز عملیات تخلیه ۳۳ کانتینر کالای حمل شده از بندر جبل علی امارات به مقصد جزیره قشم، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، هرمز امیری همزمان با پهلوگیری این کشتی عظیم باری در جمع خبرنگاران، گفت: برای اولین بار یک کشتی به طول ۱۰۰ و عرض ۱۶ متر ویژه حمل کالا با ظرفیت حدود ۱۹۰ TEU در اسکله بهمن شهر قشم پهلوگیری کرد.

وی با اشاره به عرض ۱۶ متری این شناور عظیم متعلق به زنگبار با آبخور شش متری، گفت: اسکله بهمن قشم از شرایط ویژه برای پهلوگیری چنین شناورهایی برخوردار است و فعالان اقتصادی می توانند تا ۱۹۰ کانتینر کالای خود را با شناورهای عظیم در این اسکله تخلیه کنند.

مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرح توسعه اسکله بهمن، گفت: با اتمام عملیات توسعه این اسکله در سال آینده، آبخور حوضچه اسکله بهمن قشم از ۵ – (منفی ۵ ) متر به ۱۰ – (منفی ۱۰ ) متر و ظرفیت تخلیه کالا نیز به دو برابر افزایش می یابد و شناورهای تا ۳۰۰۰ تن نیز می توانند با پهلوگیری در این اسکله نسبت به تخلیه کالای خود اقدام کنند.

وی با اشاره به طول ۲۶۰ متری اسکله بهمن قشم، گفت: هم اکنون هفت شناور لنج ۱۵۰ تا ۲۰۰ تنی به طور همزمان می توانند در این اسکله پهلوگیری کنند که در طرح توسعه با افزایش ۳۷۰ متر به طول این اسکله، شرایط برای پهلوگیری همزمان حدود ۲۰ شناور امکانپذیر می شود.

جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت با داشتن امکانات ویژه حمل و بارگیری کالا در دو اسکله بهمن و کاوه به عنوان یکی از مهمترین مراکز حمل و نقل دریایی در جنوب ایران واقع شده است.

نظر شما