شناسهٔ خبر: 27617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه انجمن صنفی مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان اعلام شد:

همدان استان پیشرو در زمینه احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی

بازدید مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در جلسه بررسی وضعیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان، همدان را یکی از استان‌های پیشرو در زمینه احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان، بابک طالبی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل، کارشناسان و اعضاء انجمن صنفی مجتمع داران استان در اداره کل حمل و نقل و راهداری تشکیل شد، بیان کرد: رویکرد سازمان ارتقاء کمی و کیفی مجتمع‌های خدماتی رفاهی است.

وی که پس از بازدید از وضعیت فیزیکی مجتمع‌های خدماتی رفاهی و استماع توضیحات مدیرکل استان در جلسه مذکور حضور یافت: گفت پیشرفت ساخت و ساز مجتمع‌های خدماتی رفاهی در استان همدان در حد مطلوب و قابل توجه است.

در بخش دیگری از جلسه نصرت الله حیدری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز بیان داشت: مجتمع‌های خدماتی رفاهی به عنوان مکانی برای پذیرایی از مسافران در جذب گردشگر و معرفی استان نقش مهمی داشته و از درجه اهمیت بالایی برخوردارند.

وی بیان کرد: امروزه به منظور افزایش میزان سفرها نیازمند احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی هستیم در حال حاضر ۲۰ مجتمع خدماتی رفاهی در استان فعال، ۱۰ مجتمع در محورهای مواصلاتی استان در حال ساخت و ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی نیز به دنبال استعلام و تهیه نقشه می‌باشند.

حیدری افزود: امسال مجتمع‌های پردیس غرب واقع در محورهای همدان-قزوین کیلومتر ۴۵ لاین رفت، فدک ۲ محور آزادراه ساوه – همدان کیلومتر ۴۵ لاین رفت و زاگرس ۲ در محور نهاوند-کنگاور در کیلومتر ۶ لاین برگشت افتتاح می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ابراز داشت: به منظور رفاه حال مسافران راه‌های دسترسی پنج باب از مجتمع‌های خدماتی رفاهی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷میلیارد تومان آسفالت می‌شود.

درادامه اعضای انجمن صنفی مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان نظرات و پیشنهادات خود را در راستای ارتقاء خدمات کمی و کیفی ارائه داده به بیان مشکلات خود از جمله تأمین روشنائی ایجاد زمینه  استفاده از انرژی خورشیدی، مشکلات مالیات و دارایی، هزینه‌های پروانه بهره برداری و... پرداختند.

در ادامه مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:  ارائه خدمات به مسافران بین راهی هدف نهایی مجتمع‌های خدماتی رفاهی است، و ارتقاء کیفیت خدمات مجتمع‌های خدماتی رفاهی از سیاست‌های جدید سازمان راهداری و حمل و نقل و نقل جاده‌ای است.

طالبی با بیان اینکه استان همدان با برخورداری از یک‌هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه رتبه نهم کشور را دارد گفت: با اضافه شدن ۵ مجتمع به تعداد کل مجتمع‌های خدمات رفاهی استان همدان تا پایان امسال این استان به رتبه پانزدهم کشوری ارتقا پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: ۶۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۶۶ مجتمع در آزادراه‌ها ، ۲۳۵ مجتمع در بزرگراه‌ها ، ۲۵۳ مجتمع در راه‌های اصلی و ۵۸ مجتمع در مسیرهای بین راهی قرار دارند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری با بیان اینکه ۳۸۰ مجتمع خدماتی رفاهی در کشور در حال احداث است، اظهار داشت: با تکمیل و احداث آن‌ها، مجتمع‌های کشور به یک هزار واحد می‌رسد.

وی با اشاره به بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی در حال ساخت در محورهای رزن- همدان و همدان- ساوه، ابراز کرد: سرمایه گذارانی که در راستای احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی اقدام کنند از حمایت‌های لازم و ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل برخوردار خواهند شد.

گفتنی است طی این جلسه مسئول واحد بازرگانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز گزارش مبسوطی از چگونگی قیمت واگذاری تابلوها و قلع و قمع تابلوهای غیرمجاز و جذب سرمایه گذار در این حوزه را ارائه داد.

برچسب‌ها:

نظر شما