شناسهٔ خبر: 27639 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمد راستاد خبر داد:

خرید‌تجهیزات جدید و مدرن جست و جوی نجات دریایی/ اجرای مدل جدید واگذاری لایروبی در بنادر شمال کشور

محمد راستاد معاون امور دریایی از در دست خرید بودن تجهیزات مدرن دریایی و هوایی جست و جوی نجات خبر داد و گفت:یک فروند شناور مخصوص مقابله و پاکسازی آلودگی دریایی (ORV) در بندر بوشهر به آب انداخته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون امور دریایی سازمان بنادر با تشریح رویکرد تحول در ساختار اداره کل حفاظت و ایمنی دریانوردی، از در دست خرید بودن تجهیزات جدید و مدرن جست و جوی نجات دریایی و به کارگیری شناور مخصوص مقابله و پاکسازی آلودگی های دریایی در بندر بوشهر خبر داد.

به گفته عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، مراحل خرید ٣ فروند شناور بزرگ جست و جوی نجات دریایی و ٣ فروند بالگرد جست و جوی نجات دریایی در دست انجام است. همچنین یک فروند شناور مخصوص مقابله و پاکسازی آلودگی دریایی (ORV) در بندر بوشهر به آب انداخته شد.

محمد راستاد که در مراسم معارفه علی‌رضا خجسته به عنوان مدیرکل جدید حفاظت و ایمنی دریانوردی سخن می گفت، با تأکید بر ضرورت آمادگی به منظور واکنش در برابر شرایط اضطراری چه در بخش آلودگی دریایی و چه در بخش نجات افراد مضطر در دریا، گفت : آمادگی تیم مقابله با شرایط اضطراری، نتیجه تمرینات منظم، برنامه ریزی، انسجام، ممیزی و فرایند محوری است.

به گفته عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه امسال ممیزی «کنوانسیون آب توازن» به واسطه افزایش ناوگان کشور در بنادر کلید خواهد خورد، افزود : بخش دریایی سازمان بنادر باید به عنوان پیشقراول، توانایی هایش را در این بخش اثبات کنند.

محمد راستاد با بیان اینکه در بخش تجهیزات به تعمیر و نگهداری مناسب احتیاج داریم، گفت : باید اطمینان کامل داشته باشیم که از تجهیزات به درستی نگهداری و استفاده می شود.

این عضو هیأت عامل سازمان بنادر در بخش دیگری از سخنان‌ش با اشاره به اجرای مدل جدید واگذاری لایروبی در بنادر شمال کشور، اظهار داشت : لایروبی و نگهداری آبراهه ها باید در چارچوب و مبنای مطلوب صورت گیرد. از این رو لازم است از تفکر ٤٠ ساله واگذاری لایروبی در بنادر جنوب کشور فاصله بگیریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر، راستاد با بیان اینکه هرگونه جا به جایی در سطح معاونت دریایی با هدف و برنامه ریزی در جهت به کارگیری سرمایه های انسانی و ارتقای آنها در چارچوب های جدید تحولات ساختاری انجام می شود، گفت : اداره کل حفاظت و ایمنی دریانوردی با انجام مأموریت های مهم در دو بخش حاکمیتی «ایمنی» و «حفاظت محیط زیست دریایی»، تابلوی فعالیت سازمان بنادر محسوب می شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با تأکید بر اینکه تأمین ایمنی و واکنش و مقابله موثر در برابر آلودگی و شرایط اضطراری با تمرکز جدی در این بخش ها به دست می آید، گفت : باید جایگاه خودمان را بشناسیم و بر اساس آن، جایگاه مطلوب را ترسیم کنیم و در نهایت برای رسیدن به جایگاه مطلوب برنامه داشته باشیم.

راستاد با تأکید بر اینکه روش ها در این اداره کل باید استاندارد و بین المللی باشد، افزود : قابلیت ها نه از طریق تمرینات نمایشی بلکه از راه تمرینات عملیاتی برنامه ریزی شده و منظم احصا می شود.

نظر شما