شناسهٔ خبر: 2772 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت بزرگراه ۲۰۰ كيلومتري در خوزستان

ساخت بزرگراه مديركل راه و شهرسازي استان خوزستان از ساخت بزرگراه 200 كيلومتري در شمال استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان خوزستان، نصرالله دهقاني، در خصوص ساخت بزرگراه اهواز به ايذه اظهار داشت: با ساخت باند دوم جاده اهواز به ايذه اين بزرگراه 200 كيلومتري احداث مي‌شود.

وي با بيان اينكه بزرگراه اهواز به ايذه در چند قطعه ساخته مي‌شود، گفت: اين مسير حدود ۲۰۰ كيلومتر طول دارد، پيش‌بيني مي‌شود كه در ۴ تا ۵ قطعه ساخته مي‌شود و اين بستگي به اعتبارات تخصيص يافته دارد.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان در ادامه از ساخت نخستين قطعه از بزرگراه اهواز به ايذه خبر داد و عنوان كرد: قطعه بخش غيزانيه به سه راهي هفتگل مطالعاتش انجام شده و پيش بيني مي‌شود اين قطعه كه ۵۰ كيلومتر است تا پايان امسال به مناقصه گذاشته شود.

وي اعتبار ساخت قطعه بخش غيزانيه به سه‌راهي هفتگل را يك‌صد ميليارد تومان اعلام كرد و گفت:مدت زمان ساخت بزرگراه بخش غيزانيه به سه‌راهي هفتگل سه ساله پيشنهاد شده است.

دهقاني ادامه داد: اگر اعتبارات لازم به موقع تخصيص داده شود در يك برنامه ۵ ساله همه قطعات بزرگراه اهواز به ايذه ساخته مي‌شود ولي تجربه نشان داده هميشه براي تأمين اعتبار مشكل داريم، بهترين حالت اين است كه كار ساخت قطعاتي كه تصويب مي‌شود و به آن اعتبار اختصاص مي‌يابد راه انجام دهيم.

وي در ادامه با اشاره به مزاياي ساخت بزرگراه اهواز به ايذه اظهار داشت: ساخت اين بزرگراه هم سرعت و هم ايمني رفت‌وآمد خودروها را بالا مي‌برد و تصادفات رانندگي را به حداقل مي‌رساند.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان با بيان اينكه يكي ديگر از مزيت‌هاي ساخت بزرگراه اهواز به ايذه صرفه‌جويي در وقت هموطنان است، تصريح كرد: با ساخت اين بزرگراه راه طول مسير تغيير نمي‌كند زيرا باند دوم در كنار جاده موجود ساخته خواهد شد.

وي توضيح داد: با احداث اين بزرگراه در كاهش مصرف سوخت صرفه جويي شده و ضريب ايمني محور نيز افزايش مي يابد.

خوزستان با برخورداري از پنج هزار و 150 كيلومتر راه اصلي و فرعي و 11 هزار كيلومتر راه روستايي از نظر طول راه ها رتبه پنجم كشور را داراست.

نظر شما