شناسهٔ خبر: 27721 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

توصیه پلیس به مسافران محور چالوس؛

هراز و آزادراه کرج بهترین جایگزین چالوس در زمان پیک سفر/ چالوس جاده ترانزیتی نیست/ تاكيد بر مديريت تردد در جاده چالوس

محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی به مسافران دور پایانی سفرهای تابستانی توصیه کرد: جاده چالوس را در زمان پیک سفرها انتخاب نکنند و از مسیرهای جایگزین استفاده کنند. زیرا جاده چالوس، جاده ای تفریحی و توریسیتی است و جاده ترانزیت به شمار نمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ محمدحسین حمیدی تاکید کرد: جاده چالوس را در زمان پیک سفرها انتخاب نکنند و از مسیرهای جایگزین استفاده کنند. زیرا جاده چالوس، جاده ای تفریحی و توریسیتی است و جاده ترانزیت به شمار نمی‌آید؛ همچنین در حاشیه این جاده مراکز اقامتی و پذیرایی متعددی وجود دارد و ورود و خروج به این مراکز باعث کندی حرکت یا حوادث می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس به هموطنان توصیه می شود که این جاده را در تعطیلی ها و روزهای شلوغی انتخاب نکنند و از محورهای جایگزین مثل آزادراه کرج به سمت قزوین(قزوین - رشت) یا جاده هراز استفاده کنند.

وی اظهار کرد: مسافران در صورتی که از عبور از چنین جاده ای الزام دارند، طوری برنامه ریزی کنند که زمان بیشتری را برای سفر در نظر بگیرند تا شاهد ترافیک های سنگین و طولانی در این محور نباشیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که جاده چالوس یکی از مهم ترین قطب هـای گردشگری کشور است کـه به دلیل وجود مناطق و اماکن دیدنی موجود در آن، چندسال پیش به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا معرفی شد.

حمیدی خاطرنشان کرد: جاده چالوس حدود ٨٠ سال پیش ساخته شده است؛ اما در آن زمان شمار خودروهای عبوری در روز شاید به ١٠٠ دستگاه خودرو هم نمی رسید اما این جاده به مرور زمان، بهسازی، تعریض و شرایط آن نسبت به گذشته بهتر شد با این حال با تقاضای سفری که در حال حاضر در آن وجود دارد، متناسب نیست.

رئیس پلیس راه راهور ناجا ادامه داد: باتوجه به زیبایی های این جاده و نزدیکی آن به دریای مازندران به تدریج عبور و مرور از این محور افزایش یافت؛ طوری که در روزهای مختلف سال تعداد خودروهایی که از این مسیر تردد می کنند، قابل تامل است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدی با اشاره به اینکه از این جاده به طور میانگین روزی ١٦ هزار دستگاه خودرو عبور می کنند به این نکته هم اشاره کرد که پلیس در برخی مقاطع - زمان اوج ترددها که جاده دو طرفه است - با حضور فیزیکی و مشقت زیاد تا ٢٥ هزار دستگاه خودرو را هم عبور می دهد.

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: تمایل زیاد هموطنان برای تردد از جاده چالوس به واسطه زیبایی های طبیعی و وجود اماکن تفریحی، بیش از ظرفیت این محور است و شرایط فیزیکی این جاده در بعضی ایام پلیس را مجبور به یک طرفه کردن این محور می کند.

حمیدی ادامه داد: برای افزایش ظرفیت این جاده سعی می کنیم حجم بالای ترددهایی را که از شمال کشور به سمت استان تهران یا البرز وجود دارد یا بالعکس (از استان تهران و البرز به سمت شمال) مدیریت کنیم و گاهی تا ٤٥ هزار دستگاه خودرو را در روز از این معبر عبور داده ایم براین اساس طبیعی است این حجم تردد بالا، می تواند باعث کندی حرکت و توقف های کوتاه مدت یا طولانی شود.

نظر شما