شناسهٔ خبر: 27730 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عبدالله بهادری خبر داد:

تعیین بیش از ۳۰ محله بعنوان محلات هدف در ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه

عبداله بهادری مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه از مشخص شدن بیش از ۳۰ محله بعنوان محلات هدف در ۱۰ شهرستان استان با در نظر گرفتن اولویت‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، عبدالله بهادری گفت: وزارت راه و شهرسازی با نگاه حمایت‌گری و آسان نمودن روند نوسازی بافت‌های فرسوده و ناكارآمد، سعی در احیاء و ارتقای سطح معیشت آن با در نظر گرفتن اولویت‌ها دارد.

وی تصریح كرد: به همین منظور در سراسر كشور به تبع استان كرمانشاه با تشكیل ستادهای شهرستانی و استانی بنا ساختار ابلاغی از سوی هیأت وزیران ضمن شناسایی معضلات با اولویت‌بندی شهرها و اقدامات لازم، محلات هدف مشخص شد.

بهادری افزود: از اواخر سال ۹۴ تاكنون ۲۰ ستاد شهرستانی تشكیل و در ادامه آن در ۱۰ شهرستان ۳۰ محله(هر شهرستان ۳ محله) هدف مشخص و معرفی شده است.

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه ادامه داد: در قالب مطالعات تفصیلی با در نظر گرفتن نیازهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و مجموعا خدمات رفاهی مورد نیاز ساكنین، پروژه‌های مهم در مسیر تحریك فرایند بازآفرینی پیشنهاد می‌شود.

تا پیش از سال ۹۵ از سوی این اداره كل ۸ طرح مصوب در این خصوص تهیه و از آغاز امسال هم طرح نوسازی و بهسازی شهرهای سنقر و هرسین در كمیسیون ماده ۵ مصوب و از سوی استاندار به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

بهادری در پایان گفت: در تحقق اهداف مذكور، بازآفرینی و احیاء بافت‌‌های ناكارآمد و فرسوده در مسیر توسعه، وزارت راه و شهرسازی با نگاه حمایتی از بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد، تلاش در فراهم ساختن شرایط مشاركت و ورود مبحث خصوصی سازی در این مقوله را دارد و به همین منوال راه و شهرسازی كرماشاه هم در اجرای این سیاست برنامه مدون و مطالعه شده‌ای را در دستور كار قرار داده است.     

نظر شما