شناسهٔ خبر: 2776 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازي:

وزارت راه و شهرسازي بايد در ارتقاي سطح سلامت اداري پيشتاز باشد

علی نورزاد معاون وزير راه و شهرسازي گفت: از وظايف مهم و اساسي شركت‌ها ارتقاي سطح نظام سلامت اداري در چارچوب سياست‌هاي كلي نظام اداري با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبري است كه بايستي با برنامه‌ريزي مناسب مجموعه وزارت راه و شهرسازي در اين امر الگو و پيشتاز باشد.

به گزارش روابط عمومي شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل‌و‌نقل كشور، نورزاد در پنجمين جلسه مشترك معاونين توسعه مديريت و منابع سازمان‌ها و شركت‌هاي وابسته به وزارت راه و شهرسازي گفت: يكي از مهمترين وظايف معاونت‌هاي توسعه مديريت و منابع، سازماندهي نيروي انساني و ارتقاء سطح سرمايه انساني سازمان‌ها و شركت‌ها است.

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه همچنين ارتقاء سطح نظام اداري در چارچوب سياست‌هاي كلي نظام اداري را در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري مهم ارزيابي كرد و افزود: وزارت راه و شهرسازي در اين امر بايد الگو و پيشتاز ساير سازمان‌ها و شركت‌ها باشد.

وي در ادامه مهمترين شعار و دستور كار دولت يازدهم را تقويت اميد در سطح جامعه دانست و تاكيد كرد: اميدواريم با تدبير و برنامه‌ريزي‌هاي لازم در مجموعه وزارت راه‌ و‌ شهرسازي، سطح انگيزش پرسنل نيز افزايش يابد كه همين اثر موجب ارتقاء اميد در سطح جامعه خواهد شد. نورزاد با اشاره به موانعي كه بر سر راه سيستم‌هاي اداري در زمان‌هاي قبل وجود داشت گفت: سيستم‌هاي اداري در چند سال گذشته به دنبال توسعه كمي بودند، اما اميدواريم با برنامه‌ريزي لازم، توسعه كيفي جايگزين توسعه كمي گردد كه در دراز مدت شاهد شكل‌گيري سازمان‌ها و شركت‌هاي سبك و كارآمد با نيروهاي متخصص باشيم.

وي در ادامه استقرار نظام ارزشيابي صحيح به منظور بهره‌وري بيشتر نيروي انساني و استفاده از پتانسيل‌هاي داخلي براي مشاغل مهم و مديريتي را ضروري دانست و تاكيد كرد: كارراهه صحيح شغلي با استقرار نظام ارزشيابي ميسر مي‌شود و ارزيابي استعدادهاي موجود با تاكيد بر اين نظام، اجرايي خواهد شد.

وي در خاتمه برنامه‌ريزي لازم در راستاي ارتقاي سطح دانش عمومي كاركنان اعم از كارمندان، مهندسان و مديران براي كارآمدي و اثربخشي هر چه بيشتر سرمايه انساني را وظايف مهم معاونت توسعه مديريت و منابع دانست و گفت: يكي از خلاهاي اصلي در نظام‌هاي اداري، آموزش‌هاي تخصصي و عمومي است كه متاسفانه در سال‌هاي گذشته مورد غفلت قرار گرفته است كه اميدواريم اين جلسات بسترهاي لازم براي دستيابي به يك سيستم آموزشي مناسب اعم از شروع و حين خدمت را براي بدنه وزارت راه و شهرسازي فراهم كند.

برچسب‌ها:

نظر شما