شناسهٔ خبر: 27764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

باز شدن گره احداث جاده میان‌بر مسجدسلیمان – اهواز پس از ۵ سال توقف

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی جاده جدید و میان‌بر مسجدسلیمان -اهواز در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی گفت: پس از نشست‌های متعدد با مسئولین مربوطه و مدیران محیط زیستی و رفع نگرانی‌های زیست محیطی در خصوص احداث این جاده بالاخره به جمع بندی رسیده تا این پروژه پس از ۵ سال توقف مجددا فعال شود.

رحمانی افزود: این جاده محور پرتردد مسجدسلیمان-اهواز را ۳۵ کیلومتر کوتاه کرده و موجب کاهش زمان سفر شهروندان می‌شود.

وی گفت: با احداث این جاده، حوادث در این محور پرتردد که مسیر ارتباطی به جاده مسجدسلیمان شهرکرد نیز است به میزان چشمگیری کاهش یافته و موجب ایمنی بیشتر مسافرت‌ها خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: همچنین با کاهش زمان سفر، به مقدار قابل توجهی در مصرف بنزین صرفه جویی شده و پیش‌بینی کارشناسان از بازگشت سرمایه انجام شده در کمتر از سه سال از محل صرفه جویی بنزین حکایت دارد.

رحمانی افزود: احداث جاده ميان‌بر در مسير مسجدسليمان – اهواز از سه راهی نفت سفيد آغاز می‌شود و تا دانشگاه آزاد اسلامی اين شهرستان ادامه می‌يابد.

وي با بيان اين‌كه اعتبارات اين پروژه از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و شركت ملی نفت تامين می‌شود، افزود: اجرای پروژه جاده ميان‌بر مسجدسليمان – اهواز طول سفر در اين مسير را ۴۰ دقيقه كاهش می‌دهد.

رحمانی گفت: علاوه بر كاهش زمانی مسير مسجدسليمان-اهواز در اين پروژه سعی شده است كه مسيری بهينه و امن احداث شود تا اين مسير در آينده به چشم‌انداز خوبی برای مناطق مسجدسليمان، انديكا و لالی تبديل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: آغاز مجدد این پروژه را مرهون پیگیری‌های علی عسگر ظاهری نماینده محترم شهرستان تلاش دکتر شریعتی استاندار خوزستان و عنایت ویژه دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی هستیم.

وی افزود: پس از جلسات مکرر با مسئولان محیط زیست مقرر شد در هفته آینده به همراه هیاتی از مسئولان اداره کل راه و شهرسازی و محیط زیست استان و نماینده شهرستان از طریق بالگرد بازدیدی از محل عبور جاده داشته باشیم و سپس عملیات اجرایی آغاز شود.

نظرات مخاطبان 2 1

  • ۱۳۹۵-۰۶-۲۲ ۱۹:۳۸جعفر مرادی 0 0

    عالی ممنون از نظر شما که به فکر شهر اولین ها هستین
                                

نظر شما