شناسهٔ خبر: 27869 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور خبر داد؛

پیشرفت۳۳درصدی قطعه اول و دوم آزادراه اصفهان- شیراز/ فراخوان قطعه سوم به زودی اعلام می‌شود/ تامین منابع مالی لازم و فعالیت پیمانکار

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که دو قطعه اول از آزادراه بتنی اصفهان- شیراز بطور متوسط ۳۳ درصد پیشرفت داشته و برای اجرای قطعه سوم نیز بزودی فراخوان جذب سرمایه گذار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی نورزاد، توضیح داد: این دوقطعه از "تنگ خیاره" تا "سده" آغاز شده و از سده تا "ایزدخواست" ادامه می یابد، طول هرکدام از قطعات ۱۰۵ کیلومتر است و پیشرفت کنونی قطعه سده تا خیاره ۳۸ درصد و از ایزد خواست تا سده ۲۷ درصد است که بر این اساس، میزان پیشرفت این دو قطعه بطور متوسط ۳۳ درصد است.

این مقام مسئول افزود: منابع مالی لازم به پروژه آزاد راه اصفهان- شیراز تزریق شده و پیمانکار هم فعال است البته این پروژه با مشکلاتی همچون موانع ارزیابی، تملک اراضی و بهره گیری از تکنولوژی جدید(رویه بتن به جای آسفالت) مواجه بوده و همین موضوع پیشرفت پروژه را با تاخیر همراه کرده است.  

نورزاد اظهارکرد: ارزیابی در دو قطعه (خیاره تا سده و سده تا ایزدخواست) بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته اما تملک هم مهم بوده و این موضوع مشکلاتی را در پیشرفت کار ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساخت این دو  قطعه، یک قطعه  ۱۱۷ کیلومتری هم درحال بررسی و مطالعه است که ایزدخواست را به اصفهان متصل می کند.  

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به آغاز ساخت قطعه سوم در ماه های آتی گفت: براساس برنامه قرار است در آینده نزدیک، فراخوانی برای جذب سرمایه گذار برگزار شود که این موضوع نیازمند مصوبه هیات وزیران است.

نورزاد به مهر گفت: ساخت پروژه آزاد راه اصفهان- شیراز از سمت شیراز آغاز شده است و با اجرای ۱۱۷ کیلومتر قطعه سوم به اصفهان متصل می شود.

گفتنی است ساخت نخستین آزادراه بتنی ایران(اصفهان-شیراز) با ۶ باند رفت و برگشت به طول ۱۰۵ کیلومتر، آغاز شده است و با اجرای این پروژه علاوه بر کوتاه کردن ۵/ ۲ ساعته مسیر تهران به شیراز و کوتاه کردن یک  ساعته مسیر تهران به اصفهان، هزینه‌ نگهداری از راه ها کاهش یافته و رونق به کارخانه‌های سیمان‌سازی کشور بازمی گردد.

نظر شما