شناسهٔ خبر: 2787 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

موسوی نژاد:

جذب سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی به قوانین دائمی نیاز دارد

مراسم هفته حمل و نقل در راه آهن رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی درمراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل گفت: جذب سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی به قوانین دائمی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، سیدحسن موسوی نژاد عصر چهارشنبه 26 آذرماه در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل که در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: در بخش خصوصی در حوزه های باری، مسافری و لوکوموتیو آنگونه که انتظار بود، سرمایه گذاری نشده به نظر می رسد این موضوع به ضمانت هایی باز می گردد البته بازگشت سرمایه طولانی مدت است بنابراین در این زمینه به قوانین دائمی نیاز است.

مدیرعامل شرکت مسافری رجاء یادآور شد: نبود نهاد تنظیم مقررات یکی دیگر از خلاءهای قانونی است؛ راه آهن خود مجری و قاضی است، این برای سرمایه گذاران جدید جاذبه ای ندارد که باید به آن توجه کرد. همچنین راه آهن درگذشته دستگاه مجری، متصدی و مالک بود و با توجه به واگذاری تصدی‌گری همچنان شیوه مدیریت به مانند گذشته است.

وی افزود: تحریم و مشکلات بالا رفتن هزینه های نگهداری فشار جدی به بخش خصوصی آورده است که باید به آن توجه شود و حتما باید معافیت هایی برای بخش خصوصی در نظر گرفت. قبلا هزینه های بخش حمل و نقل ریلی از طریق اعتبارات عمومی تامین می شد اکنون همه هزینه ها توسط بخش خصوصی تامین می شود که نمی توان آن را از طریق بلیت تامین کرد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی افزود: در حال حاضر امیدهایی در حوزه ریلی کشور ایجاد شده است تا شاهد شکوفایی دربخش هایی در این حوزه باشیم./

 

 

 

نظر شما