شناسهٔ خبر: 27888 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان گیلان برگزار شد:

سومین جلسه هم‌اندیشی فرماندهان نیروی انتظامی و مدیران راه و شهرسازی استان گیلان

جلسه سومین جلسه هم اندیشی فرماندهان نیروی انتظامی استان و مدیران راه و شهرسازی در محل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان، در این جلسه علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وجود مشکلات تامین منابع مالی در اجرایی سازی پروژه‌ها گفت: برغم مشکلاتی که در تامین منابع مالی درحوزه راه‌ها بویژه راه‌های روستایی وجود دارد خوشبختانه از ابتدای امسال ۱۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت کردیم و در نظر داریم تا پایان سال به شبکه راه‌های روستایی در بخش جلگه‌ای نیز رودیکرد ویژه‌ای داشته باشیم چرا که به دلیل وجود مناطق گردشگری و گستردگی مراکز جمعیتی حاشیه راه‌ها، راه‌های روستایی نقش راه‌های فرعی را در استان ایفا می‌کنند.

وی افزود: وجود مناطق بکر گردشگری و توریستی درمناطق روستایی، اهمیت راه‌های روستایی را درتوزیع گردشگر و مسافردر شبکه راه‌های استان دوچندان می‌کند که این امردر ایام تعطیل بیشتر نمودار می‌شود.

خاوری روکش آسفالت راه‌های اصلی وفرعی ،ایمن سازی محورها در بخش علائم ایمنی، چراغ‌های چشمک‌زن ، روشنایی راه‌ها را از دیگر مواردی عنوان کرد که امسال انجام گرفته است و امیدواریم با همان شدتی که شروع شده ادامه یابد تا به نتیجه مطلوب‌تر برسیم.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی شدیدی در مجموعه راه وشهرسازی وجود دارد بیان کرد: باید سعی کنیم حداقل ایمنی را در تمامی راه‌های مواصلاتی استان ایجاد کنیم و در تلاشیم کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای اعم از جانی ومالی را به حداقل برسانیم.

خاوری با ابراز خرسندی از اجرای اقدامات ایمنی در محورهای ارتباطی استان گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های مشترک بین راه وشهرسازی و پلیس راه شاهد کاهش تلفات در سطح استان بودیم وامیدواریم بتوانیم این رویه کاهش تلفات را تا پایان سال حفظ نموده و ارتقاء دهیم.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر چند پروژه مهم در دست اقدام داریم که ارتقاء محور محور سراوان – فومن از راه اصلی به بزرگراه وارتقاء محور انزلی به رضوانشهر می‌توان اشاره کرد که در مرحله نهایی صدور مجوزهای لازم هستیم.

در ادامه جناب سرهنگ مهرگان جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان نشست‌های تخصصی وهم اندیشی مجموعه راه وشهرسازی و نیروی انتظامی را برای تامین امنیت بویژه امنیت و آسایش مردم در جاده‌ها و مسافرین، بسیار تاثیر گذار خواند وگفت: استان گیلان از نظرتراکم جمعیت لازمه زیرساخت‌هایی است که زیرساخت حمل ونقلی یکی از مهم‌ترین آنهاست و هدف همه ما ایجاد امنیت و آسایش است.

وی افزود: اطلاع رسانی از طریق صدا وسیما و حضور افراد پلیس راه در محورها و ملزم کردن شهروندان به رعایت قوانین می‌تواند یکی از مولفه‌های مهم برای ایجاد امنیت در جاده ها باشد که در بحث نیروی انسانی مطرح است.

نظر شما