شناسهٔ خبر: 27901 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

صبح امروز در راس هیاتی صورت گرفت؛

وزیر راه و شهرسازی وارد استان اصفهان شد/ اجرای قطعات ۱ و ۲ کنارگذر شرق اصفهان/ بازدید از راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راس هياتی به منظور افتتاح و آغاز احداث چند پروژه جاده‌ای وارد استان اصفهان شد و مورد استقبال مسئولان ملی و استانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه بین المللی اصفهان مورد استقبال مسئولان این استان قرار گرفت. وی به منظور افتتاح بخشی از باند دوم بادرود-کاشان، آغاز ساخت ۳۶ کیلومتر از محور بادرود-کاشان، افتتاح۲۰ کیلومتر باقی‌مانده باند دوم محور اصفهان-گلپایگان، اجرای قطعات ۱ و ۲ کنارگذر شرق اصفهان و بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران وارد استان اصفهان شد.

گفتنی است، محور بادرود-کاشان  ۵۸ کیلومتر طول دارد که ساخت ۲۰ کیلومتر آن سال ۹۳ شروع شده و فروردین امسال به پایان رسیده است در اين سفر افتتاح می‌گردد و ۳۶کیلومتر باقی‌مانده از سمت کاشان  نیز کلنگ زنی خواهد شد. اعتبار امسال این پروژه ۲۵ میلیارد تومان است و برای تکمیل این پروژه در۲۴ ماه به ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 همچنین طول کل محور اصفهان- گلپایگان ۵۸ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده باند دوم آن نیز در این سفر افتتاح می‌شود.

 در ادامه قرار است اجرای قطعات ۱ و ۲ کنارگذر شرق اصفهان با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا در این سفر تحت نظارت وزیر قرار گیرد. شایان ذکر است، قطعه ۱ حدود ۳۰ و قطعه ۲ نیز ۶۳ کیلومتر طول دارد و مبلغ اعتبار این پروژه ۱۸ ماهه، ۳۳۰ میلیارد تومان است. کل پروژه کنارگذر شرق اصفهان سه قطعه است که قطعه سوم ۳۳ کیلومتر طول دارد و عملیات احداث آن نیمه دوم امسال شروع می‌شود.

 وزیر راه و شهرسازی در این سفر قرار است از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران به طول  ۳۰۰ کیلومتر با زیرسازی بر مبنای سرعت ۳۵۰کیلومتر در ساعت نیز بازدید کند.

نظر شما