شناسهٔ خبر: 27956 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برقراری پروازهای گرگان - اکتائو همزمان با عید غدیر/ رشد تجارت میان قزاقستان و ایران

فرودگاه گرگان مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از راه‌اندازی پروازهای گرگان – اکتائو برای نخستین‌بار خبر داد و گفت: این پرواز را شرکت هواپیمایی قزاقستانی بک‌ایر از ۳۰ شهریورماه امسال همزمان با عید غدیر برقرار می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تیمور امیری، گفت: جلسه نهايی هماهنگی اداره‌کل فرودگاه‌های استان گلستان و رئيس اتاق بازرگانی این استان با هیات قزاقستانی برای برقراری پروازهای گرگان - اکتائو و بالعکس در این اداره‌کل برگزار شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در این‌باره توضیح داد: تعداد زیادی از قزاق‌ها در استان گلستان سکونت دارند و شاهد رشد تجارت میان قزاقستان و ایران هستیم. بنابراین، از شش ماه قبل اعضای اتاق بازرگانی ایران و سفیر قزاقستان در ایران پیگیر راه‌اندازی پروازهای گرگان – اکتائو شدند.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با ارگان‌های ذی‌ربط و بر اساس مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری و شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران از عید غدیر برابر با ۳۰ شهریور ماه امسال پرواز اوکتائو به گرگان و بالعکس روزهای سه شنبه هر هفته برقرار می‌شود.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان شرکت هواپیمایی بک‌ایر قزاقستان با هواپیمای فوکر ۱۰۰ برقرار خواهد شد. ظرفیت این پرواز ۱۰۴ نفر است.

به گزارش شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران وی اضافه کرد: پیش از این پروازهای نجف و جده از فرودگاه گرگان برقرار شده بود و پرواز گرگان – اکتائو سومین پرواز بین‌المللی این فرودگاه به شمار می‌آید.

نظر شما