شناسهٔ خبر: 27976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی:

پیگیری ساماندهی بافت قدیم دزفول به عنوان یک طرح مهم ملی/ اتصال دزفول به شبکه ریلی کشور

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی طرح ساماندهی بافت قدیم دزفول به عنوان یک طرح مهم ملی در دست پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، عباس پاپی زاده افزود: بافت ارزشمند تاریخی دزفول با وجود ظرفیت بالای تاریخی و گردشگری سال‌ها رها شده و اقدامی برای ساماندهی و بهسازی آن صورت نگرفته است ضمن اینکه مناطق حاشیه شهر دزفول نیز با مشکل بازسازی مواجه هستند.

وی با اشاره به پیگیری انجام شده برای تصویب طرح بازسازی بافت قدیم دزفول به عنوان یک طرح ملی با موافقت وزیر راه و شهرسازی افزود: اجرای این طرح به عنوان یک طرح مهم ملی در استان خوزستان با جدیت پیگیری می‌شود تا بافت قدیم دزفول شبیه بافت مرکزی شهر اصفهان و یزد احیا شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اجرای این طرح را در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان خوزستان مهم و موثر دانست و گفت: بهسازی بافت کهن دزفول در راستای آسایش اهالی ساکن در این بافت به عنوان یک اولویت مهم در دزفول در دست پیگیری است.

وی همچنین از پیگیری برای اتصال دزفول به شبکه ریلی کشور خبر داد و افزود: مطالعات گام نخست طرح راه آهن دزفول به پایان رسیده و مسیر نیز مشخص شده است ضمن اینکه گام دوم این طرح مهم در حوزه حمل و نقل ریلی تا پایان آذرماه امسال نهایی خواهد شد.

وی اتصال دزفول به شبکه ریلی کشور را در توسعه حمل و نقل در شمال استان خوزستان مهم و موثر دانست و گفت: این طرح به عنوان یک مطالبه مردمی از طریق وزارت راه و شهرسازی در دست پیگیری برای آغاز عملیات اجرایی است. بیش از ۲۰۰ هکتار بافت قدیم دزفول به لحاظ وجود بناهای آجری از ارزش تاریخی بالایی برخوردار است.

نظر شما