شناسهٔ خبر: 28015 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران:

جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی از تعهدات بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی است

مصاحبه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران امداد رسانی به افراد مضطر در دریا و جلوگیری از آلودگی نفتی در دریا را از تعهدات بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سیاوش رضوانی روز شنبه ۲۷ شهریور ماه در حاشیه برگزاری نخستین مانور منطقه‌ای جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی که در بندر فریدونکنار برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: ایران به عنوان عضو سازمان جهانی دریانوردی موظف به اجرای ۲۸ کنوانسیون بین المللی الزام آور است و بر همین اساس در کلیه بنادر مهم کشور مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) ایجاد شده است. 

وی با اشاره به ضرورت برگزاری مانور منطقه‌ای جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی، افزایش آگاهی و ارتقاء سطح آمادگی پرسنل عضو تیم عملیاتی و ایجاد هماهنگی بین ارگان‌های دریایی و مراکز امدادی را از مهمترین اهداف این مانور برشمرد. 

رضوانی یادآور شد: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تلاش و جدیت تیم‌های عملیاتی شرکت کننده، این مانور با موفقیت انجام شد و نقاط ضعف و قوت آن طی جلسه‌ای که پس از اتمام مانور برگزار شد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

گفتنی است اولین مانور منطقه‌ای جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی روز شنبه ۲۷ شهریور ماه با حضور ولی اله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار، بابلسر و بهنمیر در مجلس شورای اسلامی، حسین منفردی فرماندار و سایر مسئولین کشوری و لشکری شهرستان فریدونکنار در محل حوضچه بندر فریدونکنار توسط تیم‌های جستجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و با مشارکت و همکاری شرکت راهبران بندر فریدونکنار، نیروی دریایی سپاه، دریابانی و شناور تفریحی دلیجان خزر و همیار ناجی برگزار شد.

نظر شما