شناسهٔ خبر: 28049 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین جلسه شورای حمل و نقل آذربایجان‌غربی مطرح شد:

رعایت حقوق شهروندی، رمز تحقق سلامت اداری

جلسه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت راه و شهرسازی در ششمین جلسه شورای حمل و نقل آذربایجان‌غربی گفت: حرکت در چارچوب قوانین و مقررات، جدیت در ارزیابی عملکرد، برنامه محوری و با اولویت رعایت حقوق شهروندی از رموز تحقق سلامت اداری و خدمت صادقانه به مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت راه و شهرسازی در ششمین جلسه شورای حمل و نقل آذربایجان‌غربی بر رعایت حقوق شهروندی و برنامه محوری در اجرای رسالت‌های سازمانی تاکید کرد و گفت: خدمات و فعالیت‌های گسترده وزارت راه و شهرسازی اثر مستقیم بر پیکره اقتصاد ایران اسلامی دارد.

علی بخشی رستمی با اشاره به اینکه امسال وزارت راه و شهرسازی در جشنواره شهيد رجايی از سوی رييس جمهوری به عنوان وزارتخانه برتر در حوزه شاخص‌های اختصاصی و عمومی در سال ۹۴ انتخاب شد، تصریح کرد: این افتخار بزرگ، مرهون تلاش و زحمات تک تک اعضای خانواده بزرگ راه و شهرسازی است و باید برای حفظ عنوان دستگاه برتر بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در واقع آینه‌ای برای انعکاس صحیح عملکرد و تلاش‌های شبانه روزی خانواده بزرگ راه و شهرسازی هستند، گفت: اقدامات این حوزه‌ها در راستای حفظ حقوق شهروندی، نظام پاسخگویی و خدمت صادقانه به مردم  است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه بر اهمیت ارزیابی و ارزشیابی فعالیت‌ها قبل از اجرای برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به شاخص‌های مدیریت عملکرد لازم است تدابیر ویژه‌ای در خصوص اطلاع رسانی و انعکاس مطلوب عملکردها در افکار عمومی لحاظ شود.

داریوش نصر به تشریح عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه‌های مختلف پرداخت و یادآور شد: استان آذربایجان‌غربی رتبه ۲۲ کشوری در شاخص محورهای استاندارد دارد که با توجه به طول و محدوده راه‌های استان این رقم باید ۱۰ باشد.

وی بر عملیاتی شدن توزان اعتبارات منطقه‌ای و تخصیص اعتبار ویژه در جهت تسریع آهنگ رشد ساخت و توسعه راه‌های استان تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه از مجموع ۵۷ هزار واحد مسکن مهر استان تاکنون ۴۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است، گفت: میانگین پیشرفت اجرایی طرح مسکن مهر استان ۸۵ درصد است.

در ادامه ششمین جلسه شورای حمل و نقل آذربایجان‌غربی هریک از مدیران شورای حمل و نقل ضمن ارائه گزارش کوتاه از عملکرد دستگاه‌های اجرایی به شرح مشکلات و موانع انجام ماموریت‌های سازمانی پرداختند.

نظر شما