شناسهٔ خبر: 28052 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از سامانه مدیریت ارتباط شهروندی در آذربایجان‌غربی

نشست سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی با نام اختصاری "شهرراه" در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت راه و شهرسازی، سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی را پنجره‌ای رو به حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: سامانه "شهرراه" با هدف دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و در راستای حقوق شهروندی راه اندازی شده و تابه امروز ۱۲درصد از ۵۶۹ خدمات و فعالیت‌های متنوع وزارت راه و شهرسازی در این سامانه بارگذاری شده است.

علی بخشی رستمی با اعلام اینکه شهروندان در سامانه "شهراه " می‌توانند بدون حضور در ادارات کل استان خدماتی که در حوزه راه و شهرسازی به آن نیازمندند را درخواست کنند، افزود: سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی با شعار "گزارش از شما، رسیدگی از ما" تلاش دارد علاوه بر ارائه اطلاعات جامع روند رسیدگی به شکایات مردمی را کوتاه کند.

وی ادامه داد: خدمات وزارت راه و شهرسازی در قالب خدمات پرتقاضا، حوزه راهداری، ریلی، هوایی، مسکن و شهرسازی طبقه بندی شده است.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: شهروندان با مراجعه به سامانه" شهراه "خدمت مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند، این خدمات پس از ثبت به صورت متمرکز به حوزه مربوطه ارائه  شده و حوزه مربوطه در یک زمان مشخص به درخواست شهروندان پاسخ داده و سپس از شهروند متقاضی خدمت بازخورد انجام درخواست دریافت خواهد شد.

سامانه "شهراه " سیستمی برای افزایش ارتباطات شهروندان با وزارت راه و شهرسازی از طریق درگاه الکترونیکی shahrah.mrud.ir است.

سامانه‌های اطلاعات جامع حوادث و سوانح حمل و نقل، برنامه اجرایی و پایش طرح‌ها و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی (سبا)، بانک جامع حمل و نقل و سامانه جامع آمار و اطلاعات وزارت راه و شهرسازی (سجا) از دیگر سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

نظر شما