شناسهٔ خبر: 28097 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نورزاد مطرح کرد؛

ساخت آزادراه عشق‌آباد- ترکمن‌آباد به دست مهندسان ایرانی/ گامی بلند برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به کشور ترکمنستان در خصوص پروژه‌های مشترک راهسازی و صدور خدمات فنی و مهندسی همچنین توافق بر سر احداث آزادراه عشق‌آباد- ترکمن آباد به طول ۶۰۰ کیلومتر بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن بیان این مطلب افزود: وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده کشور ایران به دعوت ریاست جمهور کشور ترکمنستان به منظور توافق بر سر احداث آزادراه عشق‌آباد- ترکمن آباد با مدیریت شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و با استفاده از توان پیمانکاران و مشاوران ایرانی وارد این کشور شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: از دیگر موضوعات این سفر پیگیری روند احداث پل مرزی سرخس- سرخس و جاده سرخس- تجن و سایر پروژه‌های راهسازی مشترک در کشور ترکمنستان بود.

نورزاد تاکید کرد: بررسی آخرین وضعیت ترانزیت جاده‌ای و ریلی بین دو کشور نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود و مقرر شد پیشنهاد‌های طراحی و گزینه‌های ساخت آزادراه عشق‌آباد- ترکمن‌آباد از سوی شرکت ساخت و توسعه به طرف ترکمن ظرف مدت یک ماه آینده ارایه و با بررسی آن نتیجه نهایی اعلام شود.

وی صدور خدمات فنی به کشور ترکمنستان را از دیگر دستاوردهای این سفر عنوان کرد و افزود: تاکید ما بر این است تا این آزادراه توسط شرکت‌های توانمند راهسازی ایرانی اجرایی شود و طرف ترکمن قول مساعدت در تسریع روند اجرای این پروژه را نیز داده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره پل سرخس- سرخس گفت: این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مدارک و مستندات مالی به منظور پرداخت سهم طرف ترکمن ارایه و مقرر شد در صورت پرداخت سهم مشارکت، این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

لازم به ذکر است، بیست و هفتم شهریورماه همزمان با سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به ترکمنستان، فرودگاه بین المللی عشق آباد با ظرفیت جابجایی ۱۴ میلیون مسافر در سال از سوی رئیس جمهوری ترکمنستان افتتاح شد.

نظر شما