شناسهٔ خبر: 28131 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در مرداد ماه امسال صوت گرفت؛

رشد ۲۶ درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مشهد در مرداد ماه امسال ۱۱ هزار و ۹۷۱ فروند هواپیما در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نشست و برخاست داشتند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۲۶ درصد رشد به همراه داشته است.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به نقل از گروه آمار هوانوردی و فرودگاهی؛ در پنجمین ماه امسال در ۴۵ فرودگاه کشور تعداد ۳۸ هزار و ۹۰۴ فروند هواپیما نشست و برخاست، ۵ میلیون و ۵۴ هزار و ۸۴ مسافر اعزام و پذیرش و ۴۷ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۴۴۶ کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شدند. در این مدت به ترتیب سه فرودگاه مهرآباد، مشهد و امام خمینی(ه) بیشترین ترافیک هوایی را به خود اختصاص دادند.

در مردادماه امسال فرودگاه مهرآباد میزبان ۱۱ هزار و ۹۷۱ فروند هواپیما شد که از طریق آن‌ها یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۱۰ نفر اعزام و پذیرش و ۱۰ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۳۷ کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شدند. این آمار گویای رشد ۲۶ درصدی نشست و برخاست هواپیما، رشد ۲۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۱۹ درصدی ارسال و پذیرش بار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.

فرودگاه بین‌المللی مشهد با اعزام و پذیرش یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۶۰۰ مسافر، نشست و برخاست ۷ هزار و ۶۶۶ فروند هواپیما و ۹ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۴۴۲ کیلوگرم بار ارسال و پذیرش روبرو بود. فرودگاه مشهد با رشد ۲۹ درصدی نشست و برخاست هواپیما، رشد ۲۳ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۸ درصدی ارسال و پذیرش بار در رتبه دوم پر ترافیک‌ترین فرودگاه‌های ایران قرار گرفت.

همچنین فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در مرادماه امسال پذیرای ۴ هزار و ۴۹۷ فروند هواپیما، ۶۹۷ هزار و ۶۸۷ مسافر و دروازه ارسال و پذیرش ۱۳ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۲۴ کیلوگرم بار شد. این فرودگاه نسبت به زمان مشابه سال گذشته با رشد منفی ۴ درصد در نشست و برخاست هواپیما، رشد منفی ۷ درصد اعزام و پذیرش مسافر روبه‌رو شد.

نظر شما