شناسهٔ خبر: 2817 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جهانگیریان خبر داد:

10 فروند هواپیما وارد ناوگان هواپیمایی شد/ مقابله با ناهماهنگی در فروش بلیت هواپیما

علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با توجه به شرایط تحریم 10 فروند هواپیما به ناوگان هواپیمایی افزوده شد، گفت: البته تعدادی از این هواپیماها به دلیل طی مراحل تست هنوز به ناوگان اضافه نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جهانگیریان در مراسم رونمایی از دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: در طول یکسال گذشته 37 مورد دستورالعمل در حوزه هوانوردی تهیه و یا برای اولین بار اصلاح و ابلاغ شد.

وی دستورالعمل متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما، دستورالعمل تاسیس شرکت های هواپیمایی، دستورالعمل تاسیس شرکت های ایرتاکسی، دستورالعمل حقوق مسافر که طی هفته‌های آینده ابلاغ می شود، دستوراالعمل تعیین ضوابط شرکت های هندلینگ، دستورالعمل خدمات کترینگ، دستورالعمل پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و دستورالعمل خرید و ورود هواپیما از جمله دستورالعمل‌های  تهیه شده یا اصلاح شده سازمان هواپیمایی طی یکسال گذشته عنوان کرد و افزود: هر کدام از این دستورالعمل‌ها می‌‌تواند بخشی از مشکلات صنعت را رفع کند.

جهانگیریان ادامه داد: در بخش تجهیزات و زیرساخت های سخت افزاری دیتا سنتر جدید سازمان هواپیمایی کشوری از محل اعتبارات سرمایه ای خریداری شده و در مرحله نصب و راه اندازی قرار دارد.

وی به متنوع سازی نرخ بلیت اشاره کرد و افزود: در شورایعالی هواپیمایی مخالفان و موافقانی برای اجرا متنوع سازی وجود داشت اما در نهایت با همکاری شرکت های هواپیمایی در اواخر خرداد امسال این طرح اجرا شد؛ البته ناهمنگی هایی در فروش بلیت وجود دارد که آزردگی ملت را موجب شده که با برنامه ریزی و هماهنگی شرکت های هواپیمایی با این موضوع مقابله می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 100 برنامه عملیاتی در حوزه های مختلف تدوین شد به مقایسه آمار پروازی و مسافری در هشت ماهه امسال نسبت به هشت ماهه نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه امسال تعداد پروازها 6 درصد، تعداد مسافران 11 درصد، میزان حمل بار و پست 16 درصد، تعداد مسافران بین المللی 20 درصد، مسافران حج 17 درصد، مسافران عتبات 43 درصد، مسافران داخلی 8 درصد و میزان پروازهای عبوری 43 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

جهانگیریان اظهار کرد: علی رغم فشارهای بین المللی شرایط برای فعالیت در این صنعت نسبت به 4 سال گذشته سخت تر شده. هر چند گشایش هایی برای تامین قطعات به ایجاد شد اما فشارهای جدیدی از سوی آمریکا به وجود آمد که باعث شد محدودیت‌هایی را در نقل و انتقال پول به وجود بیاورد. علی رغم همه این مشکلات 10 فروند هواپیمای مسافری وارد ناوگان شد البته برخی از این هواپیماها به دلیل طی فرایند استاندارد هنوز وارد ناوگان نشدند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: در کنار این توفیقات قاعدتا با چالش هایی در صنعت مواجه هستیم که لازم است هم در بُعد عمل و هم در بُعد سیاستگذاری های کلان برنامه ریزیه هایی انجام شود.

وی با بیان اینکه حقوق مسافر امروز یکی از بزرگترین مواردی است که در صنعت حمل و نقل هوانوردی باید به آن توجه شود ادامه داد: در این بخش هنوز نتوانستیم بر اساس آنچه که مردم استحقاق آن را دارند عمل کنیم.

آیین نامه حقوق مسافر به زودی ابلاغ می شود

جهانگیریان ادامه داد: در همین راستا تدوین آیین نامه حقوق مسافر با کمک انجمن شرکت های مسافری به مراحل نهایی خود رسیده و طی هفته های آینده و به زودی ابلاغ می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس این آیین نامه حقوق مسافر در زمان خرید بلیت، در زمان اعزام و پذیرش ، در زمان انجام پرواز و حتی بعد از پرواز باید رعایت شود.

نظر شما