شناسهٔ خبر: 28293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بدیعی مقدم مطرح کرد:

انتزاع راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی متفاوت با شاخص‌های برون‌سپاری است/ برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت مردمی برای احیای بافت فرسوده خراسان شمالی/ کمبود محسوس راه روستایی در خراسان شمالی

علی اصغر بدیعی مقدم مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: با انتزاع راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی بار مسئولیت اداره‌های کل راه و شهرسازی کمتر می‌شود ولی این انتزاع بهتر بود در قالب برون‌سپاری و خارج از بدنه وزارت راه و شهرسازی صورت می‌گرفت.

علی اصغر بدیعی مقدم، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: با انتزاع راهداری از این اداره کل شهرسازی و توسعه راه‌های استان در اولویت برنامه‌های ما قرار می‌گیرد و تمرکز و وقت بیشتری را می‌توانیم صرف این حوزه‌ها کنیم. با این انتزاع ساختار اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به تبع استان‌های دیگر سبک می‌شوند و می‌توانیم برنامه‌های خود را در توسعه و عمران و آبادانی استان در حوزه راه و شهرسازی با فراغ بیشتری دنبال کنیم.

بدیعی مقدم افزود: درعین حال باید توجه داشت هرچه بتوانیم امور را برون‌سپاری کنم به نتایج بهتری دست می‌یابیم. انتزاع راهداری از اداره‌های کل راه و شهرسازی که هنوز درخراسان شمالی انجام نشده است در قالب جابه‌جایی دستگاهی درداخل بدنه وزارت راه و شهرسازی است و در آن کمتر به شاخص‌های برون‌سپاری دست می‌یابیم، به گونه‌ای که فشار کار از یک دستگاه به دستگاه دیگر وارد می‌شود که تنها زمانی نتیجه بخش خواهد بود که با جذب منابع و اعتبارات جدید همراه باشد.

شناسایی ۶۵۰ هکتار بافت فرسوده درخراسان شمالی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی همچنین به شناسایی ۶۵۰ هکتار بافت فرسوده در این استان اشاره کرد و توضیح داد: هنوز مراحل اولیه مطالعات بافت فرسوده را سپری می کنیم و اقداماتی را با همکاری شهرداری و شوراهای اسلامی شهرها برای بازگشایی معابر مناطق بافت فرسوده استان انجام داده‌ایم که موفقیت آمیز بوده است. درباره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد درنظر داریم از ظرفیت مردمی استفاده کنیم و خود اهالی را ترغیب کنیم که دربهسازی پیش‌قدم شوند.

وی با تاکید بر اینکه لازمه توسعه و رشد شهری بهیود حمل و نقل است، عنوان کرد: بدون تامین راه‌های موردنیاز که عنوان شریان‌های حیاتی زندگی شهری را دارند نمی‌توانیم در توسعه شهری موفق شویم.

بدیعی مقدم همچنین با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه ساخت راه‌هاست، گفت: طول راه‌های خراسان شمالی ۶۰۰۰ کیلومتر است و از مهمترین پروژه‌های جاده‌ای در دست اقدام می توان به عملیات اجرایی چهاربانده کردن محور بجنورد- جنگل گلستان به طول ۱۶۳ کیلومتر اشاره کرد که  از سال ۸۷ آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت این استان را روستانشینان تشکیل می‌دهند، گفت: طول راه‌های روستایی این استان ۴۶۵۲ کیلومتر است و ۱۵ درصد کمتر از شاخص راه های روستایی متوسط کشوری است.

وی همچنین تعداد راهداران خراسان شمالی را ۲۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: ازابتدای  مهر ماه مصالح موردنیاز چون نمک و شن را برای استقبال از بحران‌های زمستانی دراین استان کوهستانی و سردسیر فراهم کرده‌ایم و عمده‌ترین مشکل ما درحوزه راهداری کمبود ماشین آلات است.

نظر شما