شناسهٔ خبر: 28294 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد:

امنیت ما حاصل رشادت‌های ارتش و سپاه پاسداران است/ امن‌ترین دریا و آسمان در منطقه متعلق به ایران است

آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و قدردانی از زحمات نیروهای مسلح کشور برای برقراری امنیت، بیان کرد: امنیت، محصول آمادگی دفاعی در تمامی بخش‌ها بوده و بدون شک به لطف نیروهای نظامی و انتظامی کشور امن‌ترین دریا و آسمان در منطقه متعلق به ایران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی امروز چهارم مهرماه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی که با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاونین وزیر راه و شهرسازی و جمعی از کارکنان این وزارتخانه برگزار شد ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت یاد شهدای ۸سال دفاع مقدس بیان کرد: ما همواره قدردان و مدیون زحمات و رشادت‌های ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران بوده و امنیت خود را مرهون همین رشادت‌ها می‌دانیم.

آخوندی با تأکید براینکه ما هیچ‌گاه فداکاری شهدا، جانبازان، آزادگان و لشکریان غیور هشت سال دفاع مقدس میهن عزیزمان را فراموش نخواهیم کرد گفت: در واقع امنیت محصول بازدارندگی ملت‌ها بوده که بحثی دیرینه و قدیمی است و در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

وی در این‌باره اضافه کرد: امنیت، محصول همین آمادگی دفاعی در تمامی بخش‌ها بود و قدرت بازدارندگی دفاعی این امنیت را حفظ می‌کند. بدون شک به لطف نیروی نظامی و انتظامی کشور امن‌ترین دریا و آسمان در منطقه متعلق به ایران است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اگر ما در دریاها سیر می‌کنیم و ناوگان تجاری خود را در این مسیر حرکت می‌دهیم قطعا این اقدام را به پشتوانه امنیتی که نیروهای دریایی ما در منطقه ایجاد کرده‌اند، انجام می‌دهیم.

وی در ادامه امنیت موجود برای رفت و آمد کشتی‌های تجاری در دریای عدن و باب‌المندب را با وجود تمامی خطراتی که در آن‌ها وجود دارد، محصول فعالیت‌های بی‌دریغ نیروی دریایی کشور دانست و گفت: شاید ما در حالت عادی، تلاش‌های به کار گرفته برای برقراری این امنیت را حس نکنیم ولی قطعا می‌دانیم که مردانی از راه دور همواره برای این اقدام تلاش می‌کنند.

آخوندی همچنین اضافه کرد: اگر آسمان ما در زمان فعلی امن‌ترین آسمان منطقه به شمار می‌رود، اگر جاده، ریل  و راه‌های زمینی ما در دورترین نقاط در امنیت کامل مشغول فعالیت هستند قطعا تمامی آن مرهون تلاش‌های افرادی است که در این راه تلاش کرده و درحال خدمت‌رسانی به جمهوری اسلامی ایران در آسمان، دریا و زمین هستند و ما باید قدردان آن باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امنیتی که ما در سایه آن شب‌ها سر بر بالین گذاشته و صبح به کمک آن از خانه بیرون می‌آییم، امنیت بزرگی است که بدون هیچ شکی محصول قدرت بازدارنگی در تمامی حوزه‌های فناوری، تسلیحاتی، آموزشی و آمادگی رزمی در نیروهای مسلح ماست.

وی اضافه کرد: من به سهم خودم همواره از تمامی تلاش‌های انجام شده در این حوزه سپاس‌گزاری کرده و همیشه اعلام کرده‌ام در بحث بودجه دفاعی و رعایت هماهنگی لازم با این بخش در تمامی بخش‌ها، مدافع این نیروها بوده‌ام.

عضو کابینه دولت یازدهم ضمن تأکید براهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و انجام هرساله این سنت حسنه در کشور بیان کرد: ما در این هفته یاد شهدا را نه برای اعتلای درجات آنها (که قطعا از بهترین درجات نزد پروردگار برخوردار هستند) بلکه برای یادآوری خدمات در خصوص این مسیر و ایثارگری‌ها زنده نگه می‌داریم که امید دارم بتوانیم با اتحاد بیشتر در سایه رهبری مقام معظم رهبری که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را راهبری می‌کنند هر روز شاهد آبادانی، پیشرفت و شکوفایی بیشتر در کشور باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما