شناسهٔ خبر: 28457 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سه خبر از خراسان رضوی

اجرای عملیات شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در محور فیروزه - عبدالله‌گیو/ بیش از ۷۵ درصد راه‌های روستایی سبزوار آسفالت است/ اجرای روکش آسفالت راه روستایی پیوه‌ژن

راه روستایی مسئول نمایندگی راه و شهرسازی فیروزه از اجرای پنج کیلومتر عملیات شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در محور فیروزه - عبدالله‌گیو خبر داد. رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار نیز گفت که ۷۵درصد روستاهای بالای ۵۰خانوار سبزوار از راه آسفالته مناسب برخوردار هستند. مسئول نمایندگی راه و شهرسازی بخش احمدآباد از اجرای سه کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی پیوه‌ژن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، جواد قدمگاهی، مسئول نمایندگی راه و شهرسازی فیروزه از اجرای پنج کیلومتر عملیات شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در محور فیروزه - عبدالله‌گیو خبر داد و افزود: با توجه به عرض کم و ترافیک نسبتاً بالا و همچنین دوطرفه‌بودن این محور، به منظور افزایش ضریب ایمنی خودروهای عبوری که در نتیجه کاهش تصادفات و تلفات را به همراه خواهد داشت، عملیات شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی مسیر توسط اکیپ راهداری اداره راه و شهرسازی فیروزه در مدت زمان یک ماه انجام شد.

وی در خصوص اهمیت حفظ شانه‌های راه گفت: در صورت بروز نقص فنی در خودرو و نیاز به پارک و یا انحراف از جاده به هر دلیل، وجود شانه راه با شیب مناسب، نقش مهمی در کاهش بروز حوادث جاده‌ای خواهد داشت.

خبر دیگر اینکه، حسن عابدی‌پور، رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: ۷۵درصد روستاهای بالای ۵۰خانوار سبزوار از راه آسفالته مناسب برخوردار هستند.

عابدی پور با بیان اینکه طول راه های روستاهای بالای ۵۰ خانوار در سبزوار ۵۱۷ کیلومتر است که ۹۶روستا را شامل می‌شود، اظهار کرد: طول آسفالت این راه‌ها ۳۸۵ کیلومتر است که جمعیتی بالغ بر۴۰ هزار نفر و بیش از ۱۲ هزار خانوار را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای برخوردار در این زمینه ۶۲ روستاست، افزود: ۷۵ درصد از جمعیت این محدوده برخودار از راه‌های آسفالته هستند، ضمن اینکه ۱۳۴ کیلومتر این مسیرها بدون آسفالت است.

رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار با اشاره به ۶۷۷ کیلومتر راه روستایی شامل ۱۳۵ روستای زیر۵۰ خانوار در حوزه راه و شهرسازی سبزوار نیز اظهار داشت: از این رقم، ۳۹۹ کیلومتر در سال گذشته آسفالت شده و اکنون تعداد روستاهای زیر ۵۰ خانوار برخوردار از راه آسفالته ۷۲ روستاست.

وی ادامه داد: جمعیت برخوردار از راه روستایی آسفالته در روستاهای زیر ۵۰ خانوار در سبزوار ۴۱ هزار و ۳۶۵ نفر و تعداد خانوارهای برخوردار ۱۳هزار و ۱۶۶نفر است.

عابدی‌پور همچنین با اشاره به راه‌ روستایی داورزن به طول ۱۳۰ کیلومتر، خاطرنشان کرد: این راه‌ که شامل راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار است، در برگیرنده ۲۸ روستا و ۵ هزار و ۹۷۱ خانوار است.

وی با بیان اینکه ۱۱۱ کیلومتر این مسیرها آسفالت شده است، عنوان کرد: تعداد روستاهای برخوردار در این محدوده ۲۳ روستا و جمعیت برخوردار ۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر و۵ هزار و ۵۳۰ خانوار است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار با بیان اینکه ۱۸ کیلومتر از این راه‌ها بدون آسفالت است، عنوان کرد: در روستاهای بالای ۵۰ خانوار در این شهرستان، ۹۳ درصد برخوردار از راه‌های روستایی هستند و تعداد روستاهای برخوردار ۸۲ روستا است.

وی با تأکید بر اینکه داورزن در زمینه آسفالت‌کردن راه‌های روستایی از میانگین استانی بالاتر است، افزود: ۱۲۸ کیلومتر از راه‌های روستایی زیر ۵۰ خانوار در این شهرستان آسفالت شده که شامل ۲۸ روستا، ۵ هزار و ۷۰۹ و ۱۶هزار و ۹۴۱ نفر خانوار می‌شود.

عابدی‌پور با اشاره به عملیات تعریض و روکش آسفالت محور روداب ­ سبزوار،اظهار کرد: تعریض و آسفالت این محور با مشارکت خّیران راهساز، شهرداری و اداره راه و شهرسازی است که ۲۰ کیلومتر آن برعهده شهرداری و اداره راه و۲۰ کیلومتر دیگر آن بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه تعریض ۴ کیلومتر باقیمانده این مسیر امسال در دست اجراست، اعلام کرد: امیدواریم امسال با پیگیری‌های نمایندگان شهرستان  در مجلس شورای اسلامی و تخصیص اعتبارات و قیر مورد نیاز، عملیات آسفالت این محور نیز به پایان برسد و شاهد افتتاح آن باشیم.

وی همچنین با اشاره به جاده روستای سنگ سفید که در حال آسفالت شدن است، گفت: ۵ کیلومتراز جاده روستای کسکن نیز ایمن‌سازی شده و سایرروستاها مانند علی‌آباد شور، هاشم‌آباد، باغان و سدید در دستور کار قرار دارند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار عنوان کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۵۲۰ تن قیر رایگان با رایزنی نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای انجام پروژه‌های شهرستان دریافت کردیم که اکنون برخی از این پروژه‌ها در دست اقدام است و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۴ کیلومتر روکش، ۱۱ کیلومتر احداث جاده و ۹۵ کیلومتر آسفالت از سوی اداره راه و شهرسازی سبزوار انجام شده است، اضافه کرد: سبزوار در سال گذشته با کمبود نقدینگی و اعتبارات در حوزه پروژه‌های عمرانی روبرو بود که خوشبختانه با کمک‌ها و پیگیری‌های نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مساعدت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان و یاری مردم و خیرین نهضت آسفالت راه‌ها را داشته است.

عابدی‌پور در خصوص میزان بدهی دولت به پیمانکاران نیز گفت: حدود ۷۰ میلیارد ریال بدهی و معوقات دولت به پیمانکار در حوزه راه و شهرسازی شهرستان سبزواراست.

وی همچنین پروژه بهسازی محور سبزوار – ششتمد و محور سبزوار – قوچان جمعاً به طول ۳۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال را از مهمترین اقدامات بهسازی اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار در سال گذشته عنوان کرد.

خبر دیگر از استان خراسان رضوی اینکه مسئول نمایندگی راه و شهرسازی بخش احمدآباد از اجرای ۳ کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی پیوه‌ژن خبر داد.

حسین خیرخواه رسیدگی به روستاهای محروم را خدمت و کمک بزرگی به اقتصاد مردم روستا عنوان کرد و گفت: روستای پیوه‌ژن یکی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی بخش احمدآباد می‌باشد و در محور  باغچه - نیشابور واقع شده است که در ایام تعطیل بازدیدکنندگان بسیاری به این روستا مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه با تلاش راهداران اداره راه و شهرسازی احمدآباد، پروژه روکش آسفالت راه روستایی پیوه‌ژن به طول ۳ کیلومتر به پایان رسید، افزود: این پروژه با تأمین اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از طریق قیر مشارکتی انجام شد که ۱۸۰۰ تن آسفالت برای این مسیر در عرض ۵/۵ متر، استفاده شد.

مسئول نمایندگی راه و شهرسازی احمدآباد ضمن اشاره به حفظ و نگهداری روستاها به عنوان منابع اقتصادی و قطب اصلی کشاورزی منطقه، اظهار داشت: طول کلی راه روستایی پیوه‌ژن ۸ کیلومتر می‌باشد که تمامی آن آسفالت است و با تأمین اعتبار انجام گرفته برای این پروژه، توانستیم ۳ کیلومتر از راه فرسوده این روستا را روکش آسفالت کنیم تا هم اهالی منطقه بتوانند محصولات کشاورزی خود را با ایمنی بیشتر ارسال کنند و هم تردد مردم جهت بازدید از مکان‌های دیدنی و طبیعت این روستا با سهولت و ایمنی بیشتری انجام پذیرد.

نظر شما