شناسهٔ خبر: 28551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخلاقی و باقرجوان مطرح کردند:

انتزاع باعث پرداختن بهتر به امور بازآفرینی شهری فراهم می‌شود/ ضرورت نوسازی نیمی از ماشین‌آلات راهداری آذربایجان شرقی/ برخورد با ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه جاده‌ها

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با تمرکز یک دستگاه دیگر بر امور راهداری، شاهد تسریع و بهبود امور نگهداری راه‌ها و افزایش هرچه بیشتر ایمنی راه‌های آذربایجان شرقی خواهیم بود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع رویکرد اصلی این اداره کل را افزایش ایمنی راه‌ها با امکانات نرم افزاری و سخت افزاری عنوان کرد.

توحید اخلاقی، مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با انتزاع راهداری از این اداره کل و ادغام آن با حمل و نقل جاده‌ای شاهد تسریع در پیشبرد امور اصلی راهداری و مرمت و نگهداری راه‌ها خواهیم بود، توضیح داد: از سوی دیگر ما در اداره کل راه و شهرسازی فرصت بیشتری برای پیگیری سایر ماموریت‌های خود در حوزه های شهرسازی، معماری و پیشگیری سیاست های وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مسکن و املاک حقوقی همچنین ساخت و توسعه راه‌ها خواهیم داشت.

اخلاقی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما احیای بافت فرسوده خصوصا در مرکز استان است که در این راستا برنامه‌های مختلف خصوصا طرح اسکان پایا را برای محله‌های هدف پیش‌بینی کرده‌ایم و با کمک تسهیلات درنظر گرفته شده طرح‌های مصوب نوسازی بافت فرسوده را درشهرهای مختلف درحال مطالعه و اجرا داریم. ازجمله درشهرهای مرند، سراب و اهر درحال تهیه برنامه بازآفرینی شهری و بهسازی بافت فرسوده هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اضافه کرد: از ۵۸۰۰ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده در آذربایجان شرقی ۲۵۰۰ هکتار درتبریز واقع شده است و ۱۸ محله درشهرهای استان به شرکت عمران و بهسازی شهری معرفی شده و در زمره ۲۷۰ محله هدف‌گذاری شده درسال جاری برای نوسازی بافت فرسوده هستند.

آمادگی راهداری آذربایجان شرقی برای بحران‌های زمستانی

اخلاقی همچنین به آمادگی نیروی انسانی و تجهیزات راهداری این استان سردسیر و کوهستانی برای برخورد با بحران‌های زمستانی اشاره کرد و گفت: از اواخر تابستان تامین ملزومات راهداری چون نمک و ماسه و سایر امکانات را دردستور کار قرار داده‌ایم و این تجیهزات به زودی دراختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار می‌گیرد. تا مهر ماه امسال تمام نیروهای پیمانی و رسمی و شرکتی راهدار استان که درمجموع بیش از ۷۰۰ نفر هستند به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل خواهند شد.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی عمر ماشین‌آلات راهداری بالای ۲۰ سال است و درخواست نوسازی آنها مطرح شده است و می‌توان گفت از ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری استان حدود ۲۵۰ دستگاه نیاز به نوسازی دارند.

محقق شدن سیاست افزایش ایمنی جاده‌ها با انتزاع راهداری

همچنین داریوش باقرجوان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی بحث راهداری و نگهداری راه‌ها و ایمنی جدی‌تر می‌شود، گفت: اصلی‌ترین برنامه ما دراداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزایش ایمنی راه‌های استان با ساماندهی نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین آلات است.

باقرجوان افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز و تامین زیرساخت هایی چون تعویض روکش آسفالت محورها از برنامه‌های اصلی ماست که برای افزایش ایمنی جاده‌ها دردستور کار داریم.از سوی دیگر ساخت و سازهای غیرمجاز منجر به دسترسی غیرمجاز به جاده‌ها نیز شده که برای رفع این مشکل افزایش مجتمع‌های خدماتی و رفاهی را دربرنامه کاری خود قرار داده‌ایم.

وضعیت تجهیزات و نیروی انسانی راهداری مطلوب است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ملزومات مورد نیاز برای فصل سرما تهیه شده و مناطقی که پس از بازگشایی به دلیل کولاک مجددا بسته شده بودند شناسایی شده‌اند تا ماشین‌آلات بیشتری درآن مناطق مستقر شوند و از نظر نیروی انسانی و ماشین‌آلات با کمبود مواجه نیستیم.

وی افزود: از سال گذشته ذخیره نمک باقی مانده و با خرید امسال می‌توان گفت که در زمینه مصالح راهداری مشکل خاصی نداریم.

نظر شما