شناسهٔ خبر: 28590 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رضا بدیعی فرد خبر داد:

رشد سالانه ۱۶ درصدی مسافر در فرودگاه شیراز/ اختصاص۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های فرودگاه شیراز

فرودگاه شیراز مدیر‌کل فرودگاه های استان فارس خبر داده است که۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های فرودگاهی به فرودگاه بین‌المللی شیراز اختصاص یافته است و گفته است: درحال حاضر فرودگاه شیراز با رشد سالانه ۱۶ درصد مسافر به یکی از فرودگاه های مهم کشور تبدیل شده است.    

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا بدیعی فرد مدیر کل فرودگاه های استان فارس در مراسم افتتاح ساختمان جدید پلیس با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های فرودگاهی به فرودگاه بین‌المللی شیراز اختصاص یافته است، گفت: این فرودگاه چهارمین فرودگاه کشور است که در حال حاضر با رشد سالانه ۱۶ درصد مسافر به یکی از فرودگاههای مهم کشور تبدیل شده است.                                     

بدیعی‌فرد با اشاره به اینکه در فرودگاه بین‌المللی شیراز سالانه بیش از ۳ میلیون مسافر جابجا می شوند گفت: سالانه در این فرودگاه ۳۶هزار پرواز توسط ۱۲ شرکت هواپیمایی داخلی و ۷ شرکت هواپیمایی خارجی انجام می شود.                                 
وی در ادامه سخنانش بر لزوم توسعه زیر ساخت ها در فرودگاه های استان به خصوص فرودگاه شیراز تاکید کرد و گفت: از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران برای توسعه زیرساخت های فرودگاه شیراز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که ۱۰۰ میلیارد تومان آن برای احداث ترمینال بین المللی این فرودگاه در نظر گرفته شده  است.       

                                              
وی اضافه کرد: ترمینال خارجی فرودگاه شیراز با وسعت ۲۳ هزار مترمربع در حال ساخت است که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

بدیعی فرد همچنین به احداث ساختمان جدید پلیس در فرودگاه بین المللی شیراز اشاره کرد و افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع با زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع در ۲ طبقه ساخته شده است.                                                                       
به گزارش روابط عمومی شزکت فرودگاهها و ناوبری هوایی مدیرکل فرودگاههای استان فارس خاطر نشان کرد: ساختمان جدید پلیس فرودگاه شیراز با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده است.        

نظر شما