شناسهٔ خبر: 28627 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نصب سامانه‌های جدید ضبط مكالمات هوانوردی در دو فرودگاه‌ کشور

تجهیزات برج مراقبت سامانه جديد ضبط مكالمات هوانوردی HCLS۳۰۰۰-IMB۲۰۴ توسط واحد نصب و نگهداری تجهيزات ارتباطی اداره‌ كل ارتباطات و ناوبری و واحدهای الكترونيك فرودگاه‌‌های رامسر و خرم‌آباد نصب و عملياتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سامانه جديد ضبط مكالمات هوانوردی HCLS۳۰۰۰-IMB۲۰۴ توسط واحد نصب و نگهداری تجهيزات ارتباطی اداره‌ كل ارتباطات و ناوبری و واحدهای الكترونيك فرودگاه‌‌های رامسر و خرم‌آباد نصب و عملياتی شد.

 این سامانه در راستای ارتقاء و بهبود سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سامانه‌های ضبط مكالمات هوانوردی فرودگاه‌های كشور نصب و عملیاتی شده است.

به‌ گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ از جمله مزايای سامانه جديد ضبط مكالمات هوانوردی نسبت به سامانه قبلی، برطرف شدن مشكل آرشيوگيری سامانه قبلی(DVD RAM DRIVE) با جايگزينی RDX DRIVE بر روی سامانه جديد و افزايش ظرفيت آرشيوگيری از ۹.۴GB به ۳۲۰GB . است.

بر اساس این خبر،استفاده از سرورهاي به روز و پرقدرت IMB۲۰۴ با نرم‌افزار جديد و هم چنین صرفه‌جويی اقتصادی ۵۰۰ ميليون ريالی به‌ واسطه ارتقای سخت‌افزار ركوردر  HCLS۳۰۰۰ با سرورهای جديد IMB۲۰۴ به‌جای خريد كامل يك سامانه ضبط مكالمات هوانوردی جديد با قيمت بالا، ار دیگر مزایای این سامانه است.

هم چنین افزايش ظرفيت تعداد كانال‌های ورودی از ۱۸ كانال آنالوگ به ۳۰ كانال آنالوگ و  برطرف شدن اشكالات نويز و تداخل كه در ركوردر قديمی موجود دو مزایای دیگر استفاده از این سامانه جدید است.

نظر شما