شناسهٔ خبر: 28632 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

جذب ۹۷ هزار تن قیر رایگان در سال ۹۵ توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی

محمد پارسا مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از جذب ۹۷ هزار تن قیر رایگان از وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمد پارسا با اعلام این خبر افزود: خراسان رضوی بیشترین سهمیه کشور در زمینه جذب قیر رایگان را داشته و تقریباً سه برابر استان‌های دیگر سهمیه قیر دریافت کرده و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام جاده‌ای را به پایان رسانده است اما به خاطر وسعت استان و بین‌المللی بودن اغلب راه‌های آن، همچنان نیاز به این محصول در استان وجود دارد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی در هفته دولت اظهار کرد: به‌جز موارد خاص به دنبال بهره‌برداری‌های جدید در استان نبوده‌ایم و سعی ما بیشتر افزایش سطح کیفیت راه‌های موجود بوده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ایمن‌سازی جاده‌ها و بهسازی و روکش مجدد آسفالت از مهم‌ترین دغدغه‌های اداره راه و شهرسازی این استان است.

وی روکش آسفالت به مسافت ۴ هزار کیلومتر برای جاده‌های استان و ترمیم آزادراه مشهد - باغچه را از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر و تا انتهای کار این دولت، تمام تلاش ما تکمیل طرح‌های ناتمام است.

پارسا تخصیص اعتبار را مهم‌ترین دغدغه ذکر کرد و گفت: ساخت هر کیلومتر راه آسفالت نیاز به ۱۰ میلیارد ریال و احداث هر کیلومتر راه گردنه و سخت گذر نیاز به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که بر این اساس ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای مجموع اعتبارات حوزه راهداری استان خراسان رضوی مورد نیاز است. 

نظر شما