شناسهٔ خبر: 28633 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی عنوان کرد:

پایان پرونده مسکن مهر خراسان رضوی در نیمه اول سال ۹۶/ تشریح وضعیت توسعه مسکن استان در دولت تدبیر و امید

 محمد رضا اخوان عبداللهيان مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای پایان پروژه مسکن مهر استان انجام می‌دهیم، گفت: امیدواریم تا نیمه اول سال ۹۶ پروژه مسکن مهر استان به پایان برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان با یادآوری اینکه در ابتدای دولت یازدهم ۱۵۴ پروژه ساختمانی عمومی و دولتی در استان وجود داشت گفت: مساحت این پروژه‌ها بالغ بر ۲۴۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصدی بود و تاکنون کار ساخت و طراحی حدود ۳۱ هزار ۸۰۰ مترمربع از مساحت این پروژه‌ها تمام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مساحتی بالغ بر ۲۱۸ هزار و ۵۰ مترمربع پروژه ساختمانی در استان وجود دارد که پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به بدهی‌های این سازمان گفت: ابتدای دولت تدبیر و امید، بدهی این سازمان به پیمانکاران و مشاوران بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال بود که با مدیریت مناسب توانستیم این بدهی را به هزار و ۳۰۰ میلیارد کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۱ هزار و ۹۲۷ واحد مسکن مهر در استان ساخته شده و تاکنون ۸۶ هزار و ۷۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده، گفت: از این تعداد مسکن ۵۴ هزار واحد سهم دولت یازدهم است.

اخوان عبداللهیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم مبنی بر تسریع در روند اتمام فرایند مسکن مهر، افزود: افزایش تسهیلات برای بیش از ۲۵ هزار واحد یکی از اقدامات مهم دولت برای تسریع روند پروژه مسکن مهر در استان بود.

وی افزود: در تلاش هستیم که در نیمه اول سال ۹۶ پرونده مسکن مهر استان به پایان برسد.

نظر شما