شناسهٔ خبر: 28665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بررسی مشکلات زمین و مسکن مراکز شهرهای استان کرمان/ وزارت راه و شهرسازی تاجر نیست

حمیدرضا عظیمیان در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با استاندار کرمان، مشکلات زمین و مسکن مراکز شهرهای استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کرمان، استاندار کرمان ظهر یکشنبه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان مشکلات زمین و مسکن در مراکز شهری استان خصوصاً شهر کرمان، افزود: شهر کرمان از وسعت بالا و تراکم کم‌جمعیتی برخوردار بوده و توسعه افقی شهر در ادوار گذشته برای شهرداری مشکلاتی ایجاد نموده است.

علیرضا رزم حسینی با اشاره به مبارزه جدی دولت یازدهم در استان کرمان با پدیده حاشیه‌نشینی، یادآور شد: در دولت یازدهم حتی اجازه نداده‌ایم یک هکتار به شهر اضافه شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در شهر کرمان، گفت: در دولت یازدهم اقدامات خوبی در شهر کرمان و به طبع آن در شهرستان‌ها در حال انجام است، هرچند مشکلاتی در شهرداری‌ها موجود است که باید در این راستا تدابیر لازم اندیشیده شود.

وزارت راه و شهرسازی تاجر نیست بلکه خدمتگزار مردم است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز در ادامه این دیدار به مشکلات شهرداری‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات استان کرمان در خصوص زمین و مسکن نیاز به اطلاعات ریز داریم لذا این موارد توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری احصا و به وزارت راه و شهرسازی ارسال شود.

حمیدرضا عظیمیان با تأکید براینکه وزارت راه و شهرسازی تاجر نیست بلکه خود را خدمتگزار مردم می‌داند، افزود: وزیر راه و شهرسازی در آئین تودیع و معارفه تأکید کردند که به شهرداری‌ها کمک شود در این راستا به دنبال راه‌حل قانونی برای مرتفع ساختن مشکلات شهرداری‌ها هستیم.

وی به پیشرفت ۵۸ درصدی بیمارستان پارس واقع در چهارراه شاهد شهر کرمان اشاره کرد و یادآور شد: این بیمارستان برای تکمیل به تسهیلات بانکی نیازمند است که سعی می‌شود در آینده نزدیک مشکل زمین آن مرتفع شده و در اختیار مالک قرار گیرد.

در مرکز شهر کرمان زمین دولتی وجود ندارد

در این دیدار معاون عمرانی استانداری کرمان یکی از مشکلات دولت در استان کرمان را نداشتن زمین عنوان کرد و گفت: متأسفانه طرح تفصیلی شهر کرمان روی اراضی مردم انداخته شده است و سهم ۱۰ درصدی شهرداری برای بازگشایی معابر را با مشکلات عدیده روبرو کرده است.

ابوالقاسم سیف الهی افزود: در مرکز شهرهای شرقی و جنوبی استان، اراضی واگذار شده به مردم توسط دولت سند اخذ شده و این امر مردم را با مشکل مواجه کرده است.

وی با تأکید براینکه در مرکز شهر کرمان زمین دولتی برای طرح‌های عمومی و واگذاری سهم شهرداری وجود ندارد، گفت: همچنین در شهرهای زرند، رفسنجان، سیرجان به دلیل رشد صنعتی و افزایش جمعیت باید به‌صورت ویژه برای مسکن پیش‌بینی زمین صورت بگیرد.

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی کرمان، در این دیدار مقرر شد ظرف یک ماه آینده جلسه‌ای در تهران به‌منظور تصمیم‌گیری در خصوص مشکلات زمین و مسکن در شهرهای استان کرمان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، مدیران کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان و مسئولین ذی‌ربط برگزار شود.

نظر شما