شناسهٔ خبر: 28682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان:

۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه تقاطع نشاط قوچان در خراسان رضوی نیاز است

خان‌محمد مصرزاده رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان خراسان رضوی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی تقاطع نشاط این شهرستان از نیاز ۱۰ میلیارد ریالی برای تکمیل نهایی این پروژه و نیز پرداخت ۲۰ میلیارد ریال دیون به پیمانکار آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، خان‌محمد مصرزاده در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره راه و شهرسازی شهرستان قوچان گفت: سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان برای نگهداری، راه‌سازی، مسکن و شهرسازی و ... در نظر گرفته شد که دو میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد و امسال نیز حدود ۳/۵ میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو میلیارد تومان مطالبات کار انجام‌شده به پیمانکاران وجود دارد و برخی پروژه‌ها نیز به‌صورت امانی در حال انجام است، گفت: طی دو ماه گذشته ۲۵ کیلومتر خط‌کشی، پاک‌سازی ۱۰ مورد تصادف، تسطیح حریم به میزان یک‌میلیون مترمربع، ۱۵ تن گاردریل و ... در حوزه راه و شهرسازی قوچان انجام‌گرفته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان آمادگی برای فصل سرما را یکی از برنامه‌های پیش روی این اداره اعلام کرد و افزود: تهیه ۳ هزار مترمکعب مصالح ماسه و هزار تن نمک انجام‌شده که با ۱۹ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، پنج دستگاه برف‌روبی و ۶۰ نیرو در آمادگی کاملی هستیم.

مصرزاده، یکی از پروژه‌های در دست اقدام برای این شهرستان را تقاطع پل نشاط برشمرد و عنوان کرد: این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی است که اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی نیاز دارد، اما برای ایجاد دو رمپ و لوب دیگر یک میلیارد برای تکمیل نیاز است که با دیون به ۳ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پروژه میدان ورزش در حال انعقاد قرارداد جدید بوده که حدود ۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اعتبارسنجی شده است، بیان کرد: مطالعات طرح ورودی و خروجی توسط مشاور انجام‌شده که باید در کمیسیون ماده ۵ و کمیته فنی مورد تصویب قرار بگیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان با بیان اینکه قرار بود حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در این شهرستان ایجاد شود، تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۰۰ واحد مسکن مهر در قوچان دارای سکنه بوده و ۳۰۰ واحد نیز در حال آماده‌سازی است و ۵۰ واحد نیز آماده تحویل به متقاضیان هست و آماده‌سازی سایت آن نیز در دستور کار شرکت پیمانکار قرار دارد.

وی میزان اعتبار تخصیصی به راه‌های اصلی و فرعی در سال گذشته را ۶۸۰ میلیون تومان و ۵۷۱ میلیون تومان برای نگهداری راه‌های روستایی دانست و اضافه کرد: ۱۸۴ کیلومتر راه شهری و ۵۵۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد و امسال یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان برای راه‌های اصلی و فرعی و ۶۴۹ میلیون تومان برای نگهداری راه‌های روستایی پیشنهادشده است.

مصرزاده با اشاره به قیر رایگان تخصیصی به این شهرستان برای استفاده در راه‌های ورودی به شهر از مسیر روستاها گفت: شش نقطه برای این کار پیشنهاد داده شد که شهرداری طی نامه‌ای انجام ۲۰۰ تن حدفاصل میدان کشاورز تا سه‌راهی پادگان، ۷۶ تن مسیر اصغرآباد تا تلاشگران، ۶۰۰ تن پل نسیم‌آباد تا میدان آزادی، ۲۰۰ تن مسیر فرخان تا خیابان مدرس و ۴۰۰ تن جاده سنتو میدان ورزش تا آزادی را گزارش داده که باید مورد بازدید و ارزیابی قرار بگیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان تعداد نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی این شهرستان را هفت نقطه عنوان کرد که اصلاح آن‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات است و افزود: ۲۷۳ کیلومتر از ۵۵۰ کیلومتر راه روستایی این شهرستان آسفالت شده و از نظر جمعیتی ۹۶/۸ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار از این نعمت برخوردار هستند.

نظر شما