شناسهٔ خبر: 2869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازي:

راهداران فوق‌العاده سختي شغل مي‌گيرند

سيد سعيد سيدعلايي معاون توسعه مديريت و منابع وزارت راه و شهرسازي گفت: با تصويب دولت، راهداران فوق‌العاده سختي كار دريافت مي‌كنند تا امكان ترميم سختي و مشكلات كار آن‌ها تا حدودي فراهم آيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، سيد سعيد سيدعلايي در مراسم تجليل از راهداران نمونه اردبيل و آغاز فعاليت راهداران در اين استان گفت: خدمت در نظام اسلامي موهبت الهي است كه همه بايد قدر آن را بدانيم چرا كه يكي از عرصه‌هاي خوب اين قدرشناسي، فعاليت‌هاي راه و راهداري است كه مي‌تواند ثمرات خوبي را به دنبال داشته باشد.

وي خدمت بي‌منت توسط راهداران را در سراسر كشور يادآور شد و افزود: در ميان كارها و مشاغل سخت و زيان‌آور شغل راهداري از حساسيت ‌خاصي برخوردار است به طوري كه راهداران در سخت‌ترين شرايط ايثارگرانه و جان بر كف در صحنه حاضر شده و بي‌منت سعي مي‌كنند تا آسايش و رفاه هموطنان را فراهم آورند.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: راهداران با وجدان كاري و احساس مسئوليت در اين سنگر سخت و دشوار انجام وظيفه مي‌كنند و تمام همت‌شان بر اين است تا خدمت بي‌منت به مردم را به شايستگي قدر دانسته و زمينه ارزشمندي كار و فعاليت‌هاي مثبت را به خوبي بدانند.

سيدعلايي از راهداران به عنوان مناديان حفظ آرامش، سلامت و امنيت جاده‌ها و مسافران و رانندگان ياد كرد و ادامه داد: اگر خدمت به مردم موهبتي الهي و هديه گرانبها از سوي پروردگار متعال است بايد در انجام وظيفه در اين حوزه سعي و نهايت دقت و اهتمام را داشته باشيم. معاون توسعه مديريت و منابع وزارت راه و شهرسازي همچنين از اختصاص 200 ميليارد تومان براي توسعه و تجهيز راهدارخانه‌ها خبر داد و گفت: اين منابع بين استان‌ها توزيع مي‌شود تا اين امر هزينه شود.

سيدعلايي افزود: ارزش سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در حوزه راه و شهرسازي بيش از 200 هزار ميليارد تومان است كه راهداران تلاش مي‌كنند از اين سرمايه‌ها به خوبي صيانت كنند.
وي با بيان اينكه در كل كشور 212 هزار كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي وجود دارد ادامه داد: 34 هزار كيلومتر از اين راه‌ها، راه‌هاي شرياني هستند و 49 هزار كيلومتر نيز راه فرعي به شمار مي‌روند كه مابقي نيز راه روستايي هستند.
معاون وزير راه و شهرسازي يادآور شد: از كل راه‌هاي استان اردبيل نيز يك‌هزار و 610 كليومتر راه اصلي و 570 كيلومتر راه روستايي است كه راهداران تلاش مي‌كنند در همه اين حوزه‌ها خدمات كيفي‌تر را انجام دهند.

سيدعلايي گفت: قرار بود در برنامه پنجم توسعه تمام راه‌هاي روستايي در مناطقي كه بيش از 500 خانوار جمعيت دارد آسفالت و بهسازي انجام شود كه در اين استان 149 كيلومتر از اين تعهدات باقي است كه اميدواريم تا پايان برنامه پنجم اين اتفاق بيفتد.

وي همچنين از كاهش تلفات جاده‌اي در كشور خبر داد و عنوان كرد: در طول برنامه پنجم هر سال قرار بود 10 درصد كاهش تلفات اتفاق بيفتد كه استان اردبيل با 12 درصد كاهش در اين زمينه پيشتاز است.
سيدعلايي از برقراري پرداخت فوق‌العاده سختي كار براي راهداران و انجام ماموريت سخت آن‌ها خبر داد و گفت: تلاش ما بر اين است تا در هفته‌هاي آينده اين فوق‌العاده سختي كار كه به تصويب معاونت توسعه منابع انساني رئيس جمهور رسيده است، برقرار گردد.

وي در پايان اهميت اصلاح و ترميم نقاط حادثه‌خيز را يادآور شد و اظهار كرد: در همه استان‌ها كميته‌هايي براي اصلاح و ترميم مناطق حادثه‌خيز و نقاط پرتردد در اصلاح و ترميم‌شان فعال شده تا در اين زمينه اقدامات اساسي به انجام برسد.

مديركل راه شهرسازي استان اردبيل نيز در اين مراسم اظهار داشت: اول دي ماه روز راهدار نامگذاري شده چراكه از اين روز به صورت رسمي تا آخر زمستان ارائه خدمات در جاده‌ها و محورهاي مواصلاتي به همت راهداران انجام مي‌شود تا آنها با استقرار در جاده‌ها بتوانند خدماتي مطلوب و كيفي ارائه كنند.

علي حيدري ادامه داد: هر چند با آغاز اولين بارش برف در اين استان فعاليت راهداران آغاز شده است اما به شكل نمادين از امروز اين فعاليت‌ها قالب كلي‌تر و وسيع‌تر به خود مي‌گيرد تا با هدف ايمني جاده‌ها در تردد راحت و سهل هموطنان خدمات ارائه شده به شكل كيفي باشد. وي همچنين فعاليت 72 اكيپ راهداري را در ايام زمستان در جاده‌ها و محورهاي مواصلاتي استان اردبيل يادآور شد و تصريح كرد: 310 راهدار در اين طرح مشاركت مي‌كنند و با بهره‌گيري از 214 دستگاه سنگين سعي مي‌كنند به هموطنان ارائه خدمات كنند به طوري كه اين مجموعه‌هاي پرتلاش در قالب 14 راهدارخانه از امروز تا پايان زمستان مستقر شده و فعاليت‌هايشان را انجام مي‌دهند.
مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: با حضور معاون راه و شهرسازي امروز در كنار ‌آغاز فعاليت راهداران شاهد برگزاري مراسم تجليل از راهداران و عوامل پليس راه خواهيم بود كه در طول سال‌هاي اخير با انگيزه مضاعف در اين سنگر ارائه خدمات كرده‌اند.
حيدري با بيان اينكه راهداران با روحيه ايثارگري خود حتي به صورت هفتگي دور از منزل و خانواده سعي مي‌كنند شبانه‌روزي در جاده‌ها در خدمت هموطنان باشند، بيان كرد: بازگشايي جاده‌ها و نمك‌پاشي در اولين ساعات بارش برف به همراه تجهيزات و امكاناتي كه بكارگيري مي‌شود فضايي را فراهم كرده تا جاده‌هاي اين استان ايمن و تردد در آن به راحتي انجام شود.
وي افزود: راهداران ما به حق و به راستين پيام سفر ايمن را در ارائه خدمات معنا كردند و سعي‌شان بر اين بوده تا در اين حوزه فعاليت‌ها به نحو احسن به انجام برسد.
مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل ضرورت رعايت مسائل ايمني و ارتقاي كيفيت جاده‌ها را نيز يادآور شد و عنوان كرد: ما در سال‌جاري تلاش كرديم تا حدود 240 كيلومتر از راه‌هاي اصلي اين استان آسفالت شود و در كنار آن نصب گاردريل، نصب علايم راهنمايي و رانندگي و توجه به 11 هزار كيلومتر راه همسنگ مورد توجه و دقت نظر بوده است.
وي در پايان افزود: تلاش ما بر اين است تا بتوانيم يك حركت و اقدام انقلابي را در حوزه راه و خدمات راهداري به هموطنان ارائه كنيم تا رضايت‌مندي آنها فراهم آيد.
اين گزارش همچنين حاكي است در اين مراسم تعدادي از راهداران نمونه تجليل شدند و راهداران با رژه نمادين خودرويي عازم راهدارخانه ها شده و فعاليتشان را رسما آغاز كردند.

نظر شما