شناسهٔ خبر: 28709 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لارستان برگزار شد:

برگزاری همایش راهوران محله با حضور دهیاران در لارستان

جلسه همایش راهوران محله با حضور دهیاران در لارستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، همایش راهوران محله با حضور دهیاران در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد. محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، سرهنگ هوشمندی رئیس پلیس قرارگاه جنوب، سرهنگ انصاری رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شهرستان، علی پور معاون فرمانداری ویژه و نمایندهٔ هلال احمر لارستان سخنرانان این همایش بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و تبریک هفته نیروی انتظامی به دلاورمردان نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اخیراً یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده تهیه و تنظیم شناسنامه ترافیکی توسط ادارات راه و شهرسازی تابعه با همکاری پلیس‌راه قرارگاه جنوب است. در این طرح سعی شده با بررسی‌های میدانی کارشناسان، نواقص جاده‌های مناطق مختلف حوزه استحفاظی شناسایی و مستندسازی آن صورت گیرد.

باقری فرد با بیان اینکه دهیاران همواره می‌توانند به‌عنوان بازوان این اداره باشند، افزود: یکی از خواسته‌های ما از دهیاران به‌عنوان سفیران خدمت در مناطق، آگاه‌سازی اهالی روستا است.

وی تصریح کرد: سعی شود دهیاران نسبت به نصب شبرنگ بر روی ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی و آگاهی بخشی به کشاورزان منطقه، در ارتقا ایمنی مشارکت داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: ارتقا فرهنگ ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و توزیع بروشور و برگزاری کلاس‌های آموزشی خود می‌تواند سهمی در فعالیت‌های ایمنی در قالب آموزش داشته باشد.

وی گزارشی از کاهش ۲۲ درصدی آمار فوتی در ۶ ماهه نخست سال ارائه کرد و افزود: هر چند هنوز از این آمارها خرسند نیستیم ولیکن در بعضی از مواقع متوجه می‌شویم که در تصادفات به وقوع پیوسته، از دید کارشناسان، جاده و ماشین مقصر شناخته نشده و غفلت راننده باعث بروز این اتفاق دلخراش شده و با همین نگاه است که انتظارات ما نسبت به فرهنگ‌سازی و آموزش بالا می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با ارائه سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۴۸۶۶۰۰۱۹۷۱ و ارتباط با روابط عمومی این اداره کل از دهیاران خواست تا گزارش‌ها، انتقادات و پیشنهاد‌های خود را جهت پیگیری به همکاران در مجموعه اطلاع دهند.

شایان‌ذکر است در پایان مراسم از محمود غبروشی راننده نمونه ناوگان مسافربری، اصغر فاریابی راننده نمونه ناوگان باربری و عوض احمدی دهیار نمونه روستای دهکویه تجلیل شد.

نظر شما