شناسهٔ خبر: 28744 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

چابک‌سازی مهم‌ترین هدف ادغام معاونت راهداری در سازمان حمل‌ونقل است/۷۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۱۸۰ طرح وزارت راه و شهرسازی نیاز است

محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور گفت: ادغام و واگذاری معاونت‌های راهداری در استان‌ها به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها به‌منظور اصلاح ساختار سازمانی، چابک سازی و کوچک‌سازی مهم‌ترین هدف بوده است، همچنین به گفته وی ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ۱۸۰ طرح عمرانی و ساختمان‌های عمومی و تأسیساتی در حال ساخت این وزارتخانه در سراسر کشور نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، محمدجعفر علیزاده در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: این مهم هم اینک در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی و عملیاتی شده و بر این اساس وظیفه نگهداری راه‌ها دیگر بر عهده راه و شهرسازی نیست.

وی گفت: تغییرات مدیریتی در سطوح گوناگون وزارت راه و شهرسازی و استان‌های کشور نیز بر همین مبنا انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اصلاح ساختار و تحول اداری و سازمانی در وزارت راه و شهرسازی، گفت: بیش از ۵۶۹ خدمت در بخش‌های مختلف در وزارتخانه راه و شهرسازی تعریف شده است.

علیزاده در ادامه با اشاره به کوهستانی و سخت گذر بودن راه‌های ارتباطی در استان کهگیلویه و بویراحمد و میانگین پایین بزرگراه و حتی آسفالت راه‌های روستایی، افزود: یکی از اولویت‌های اساسی دولت یازدهم و این وزارتخانه کمک به بهبود وضعیت راه‌ها در استان‌های محروم کشور است.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های در حال ساخت کشور، بیان کرد: ۴۲۰ میلیارد ریال در سال جاری برای تکمیل و شتاب بخشی این طرح اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح اکنون حدود ۸۲ درصد است که تا نیمه نخست سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور ادامه داد: سال گذشته نیز بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح از محل‌های مختلف اختصاص داده شد که تنها ۲۰ درصد معادل ۵۷ میلیارد ریال آن جذب شد.

علیزاده افزود: تاکنون افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۲ بیمارستان ۹۶ و ۱۰۰ تختخوابی گچساران نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

سرپرست جدید راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین مطالعه دقیق راه‌های استان و آغاز ساخت آزادراه را از اولویت‌های مهم و کاری خود ذکر کرد.

محمدعلی علیمردانی، کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از استعدادها و ظرفیت‌های متنوع در بخش‌های مختلف به‌ویژه گردشگری دانست و گفت: زیرساخت اصلی برای شکوفایی این ظرفیت‌ها در این استان راه است.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین افزایش حدود ۵۰ درصدی ساخت بزرگراه در استان را یکی از اقدام‌های مثبت خود در دوره مدیریتی ۱۷ ماه خود ذکر کرد.

حسن فدایی گفت: میزان قیر رایگان برای آسفالت، بهسازی و روکش راه‌های روستایی این استان ظرف ۲ سال گذشته از پنج هزار تن به بیش از ۴۰ هزار تن در پایان سال گذشته رسید.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد همچنان در زمینه آسفالت راه روستایی در رتبه آخر کشور قرار دارد، افزود: میانگین آسفالت راه روستایی در این استان ۴۲ درصد و در کشور بیش از ۷۶ درصد است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه دارد که بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر از این میزان راه روستایی است.

علیزاده در ارتباط با تکمیل ۱۸۰ طرح وزارت راه و شهرسازی گفت: میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده در بودجه امسال برای این تعداد طرح عمومی و ساختمانی افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال است. 

وی گفت: این طرح‌های عمرانی و ساختمانی در بخش‌های گوناگون شامل بهداشت و درمان، ورزش، مراکز آموزشی، ندامتگاه‌ها و مصلی‌ها هستند که هشت طرح بزرگ از این تعداد ورزشی است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی افزود: هم اینک نیز بیش از ۱۰۰ بیمارستان در قالب ۲۴ هزار تخت در کل کشور در حال اجرا است.

علیزاده ادامه داد: ۴۰ بیمارستان در قالب چهار هزار و ۶۰۰ تخت بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از این میزان تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون هفت مورد آن آماده افتتاح هستند.

وی تصریح کرد: ۳۳ مورد دیگر از این تعداد نیز در حال اجرا هستند که سه بیمارستان در قالب ۴۸۰ تخت مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

علیزاده افزود: بخش عمده‌ای از اعتبارات و هزینه‌های عمرانی مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی به‌ویژه در حوزه راه‌ها و راه‌آهن از طریق اسناد خزانه تأمین می‌شود.

وی بودجه اسناد خزانه کل کشور را در سال جاری افزون بر ۱۷۵ هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

استان ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد دارای ۶ هزار کیلومتر راه است که حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر از این میزان راه روستایی است.

نظر شما