شناسهٔ خبر: 28754 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آرش نورآقایی مطرح کرد:

هیچ خبری از گردشگری دریایی نیست/ نیاز به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی داریم

کشتی رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری با بیان اینکه گردشگری دریایی در ایران اصلا پا نگرفته گفته است: تابه حال هیچ تعریف و پروتکلی از گردشگری دریایی در ایران ارائه نشده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری گفته است ما در حوزه گردشگری دریایی راهنمای گردشگری نداریم. به طور کلی، من در جای دیگر دنیا هم ندیدم که راهنمای گردشگری دریایی داشته باشند چون این نوع گردشگری به اندازه‎ای تخصصی نیست که راهنمای گردشگری جداگانه‌ای را داشته باشد.

آرش نورآقایی، با اشاره به اینکه گردشگری دریایی بحث کاملا جدیدی در ایران است، گفت: با توجه به  جدید بودن  مباحث گردشگری دریایی در ایران منطقی است که راهنمای گردشگری دریایی در این حوزه نداشته باشیم. ضمن اینکه بحث راهنمای گردشگری به طور کلی متفاوت است به عنوان مثال ما یکسری راهنمایان گردشگری تخصصی در حوزه  موزه یا طبیعت گردی داریم.

وی اضافه کرد: البته ممکن است برخی کشورها آموزش‌های تخصصی در گردشگری دریایی داشته باشند ولی به طور معمول، من تاکنون برخوردی با راهنمایان گردشگری دریایی نداشته‌ام.

این فعال گردشگری با تاکید بر اینکه گردشگری دریایی در ایران اصلا پا نگرفته است و هیچ خبری از آن نیست، تصریح کرد: هیچ اخبار و اطلاعاتی در بخش گردشگی دریایی در اختیار ما که جزو فعالان گردشگری هستیم قرار ندارد در واقع، اصلا تابه حال هیچ تعریف و مانیفستی و پروتکلی از گردشگری دریایی در ایران ارائه نشده است؛ در حالی که این اولین گام برای ترویج گردشگری دریایی است.

وی به پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران گفته است: اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری دریایی که اطلاع‎رسانی در زمینه آنها هم صورت گرفته باشد به اندازه ای نیست که بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم از سوی دیگر  متاسفانه، مسئولان دولتی ذیربط هم شناخت درستی از گردشگری دریایی ندارند و این هم ضعف بزرگی است.

نورآقایی، لازمه ایجاد گردشگری دریایی در کشور را تامین زیرساخت‌های لازم آن دانست و گفت:برای تحقق این زیرساخت‌ها نیاز به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی داریم و دعوت از سرمایه‌گذاران هم با وجود موانع قانونی، شرایط دشوار بانکی، عدم حمایت بیمه‌ای، بی‎توجهی سیاست‎گذاران، تصمیم گیران و ... به راحتی امکان‌پذیر نیست.

نظر شما