شناسهٔ خبر: 28755 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افتتاح قطار نظم و دوستی در راه‌آهن شرق

افتتاح قطار نظم و دوستی در راه‌آهن شرق هم‌زمان با سایر نقاط ۱۸ گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شرق، مدیرکل راه‌آهن شرق در مراسم افتتاح این قطار که در سالن ایستگاه طبس برگزار شد راه‌اندازی این قطار را در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش دانش آموزان و کسانی که مجاور خطوط ریلی هستند برای رعایت نکات ایمنی و افزایش ضریب امنیت سفر ریلی عنوان کرد.

وی گفت: دانش آموزان امروز سفری کوتاه با قطار انجام می‌دهند تا با عوامل خطرسازی که در حاشیه راه‌آهن و ریل وجود دارد آشنا شوند و راه‌های جلوگیری از آن را یاد بگیرند.

محمدابراهیم اقبالی بزرگ‌ترین خطر را برای کسانی که در مجاورت خطوط ریلی هستند را حوادث جانی و در مرحله بعدی به خطر افتادن ضریب ایمنی قطارها بیان کرد.

وی افزود: راه‌آهن در چارچوب مقررات خود برای افزایش ایمنی سیر قطارها بسیار سختگیر است که همین امر باعث شده تا حمل‌ونقلی ریلی امن‌ترین شیوه حمل‌ونقلی باشد.

رئیس پلیس راه‌آهن شرق نیز گفت: هم‌زمان در ۱۸ منطقه دیگر ریلی قطار نظم و دوستی در اینجا نیز افتتاح شد که رویکرد آن نظم‌پذیری و جلوگیری از تخریب اموال عمومی با هدف آموزش همگانی و نهادینه کردن احترام به قانون و ارتقا احساس امنیت برای شهروندان است.

وی دانش آموزان مدارس ابتدایی حاشیه خطوط ریلی و روستاهای اطراف را جامعه هدف این طرح بیان کرد.

سرهنگ مهدی میرزاده گفت: در قطار نظم و دوستی آموزش‌های لازم به دانش آموزان داده می‌شود.

فرماندار طبس نیز در این مراسم گفت: شما دانش آموزان باید خود پلیس باشید و با نیروهای انتظامی همکاری کنید.

مهدی اخوان صفار افزود: نظم و دوستی در کنار امنیت به پلیس راه‌آهن شرق جلوه خاصی داده است.

در پایان مراسم دانش آموزان سوار قطار شده و از ایستگاه طبس تا ایستگاه شیرگشت سفر کرده و در طول مسیر نکات آموزشی لازم به آنان آموزش داده شد.

نظر شما