شناسهٔ خبر: 28778 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در محل سازمان نظام مهندسی استان تهران انجام شد؛

تشکیل کمیته استاندارد تهران در حوزه ساختمان/ امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با اداره کل استاندارد/ استاندار اجباری مصالح‌ساختمانی در تولید، توزیع و مصرف ساختمانی

نشست خبری بی طرف تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اداره کل استاندارد استان در حوزه مصالح، تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی به مدت ۳سال با جزئیات تعهدات هریک از طرفین و تعهدات مشترک به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۳ مهرماه تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اداره کل استاندارد استان تهران در حوزه مصالح، فرآورده‌ها و تجهیزات ساختمانی مشمول استاندار اجباری به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه که به استناد ماده ۱ و تبصره ۱ ماده ۳۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده ۸ آیین‌نامه نظارت بر استانداردهای اجباری در مراحل تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمان مصوب هیات وزیران در اسفندماه سال ۸۴ است ۳ اقدام را مورد تاکید قرار داده است و همچنین اداره کل استاندارد استان تهران و همچنین سازمان نظام مهندسی استان تهران را متعهد به انجام مجموع اقداماتی کرده است.

اقدامات مورد تاکید در اجرای این تفاهم‌نامه شامل توجه به مجری ذیصلاح در پروژه‌ها، برنامه‌ریزی مناسب جهت استفاده از ظرفیت‌های مشترک، ظرفیت‌های موجود در انجمن‌های صنفی تولیدکننده مصالح و تجهیزات استاندار و در نهایت برنامه‌های مشخص، موثر و کارآمد همراه با مشوق‌های انگیزشی و ترغیب‌کننده اصلاحی است.

تعهدات اداره کل استاندارد استان تهران

بنا بر این گزارش، به منظور تحقق مفاد قانونی و طبق تفاهم‌نامه منعقدشده، اداره کل استاندارد استان تهران متعهد به ارایه گزارش‌های کنترل و نظارت کارخانجات تولید در فواصل یک ماهه، ارایه فهرست به‌روز تولیدکنندگان، مصالح و تجهیزات ساختمانی استاندارد و برخورد با متخلفان مورد گزارش سازمان و ارایه گزارش حداکثر تا دو هفته است.

تعهدات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

همچنین سازمان نظام مهندسی استان تهران نیز متعهد به اطلاع رسانی مناسب و همکاری در برنامه‌ریزی‌های آموزشی مهندسان، بازرسی‌های ویژه با همکاری انجمن‌های تولیدکننده مصالح و تجهیزات استاندارد و ارایه گزارش برخورد با مهندسان متخلف در فواصل ۶ ماهه است.

همکاری ۳ ساله سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اداره کل استاندارد استان

گفتنی است فرهنگ‌سازی و آموزش مهندسان و جامعه بهره‌برداران، بازرسی‌های مشترک از کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها و برگزاری همایش‌های سالانه جهت ارایه دستاوردها از جمله فعالیت‌های مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اداره کل استاندار استان است که در تفاهم‌نامه ۳ ساله باید انجام گیرد.

بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده، کمیته استاندارد متشکل از نمایندگان مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و اداره کل استاندارد استان و روسای هیات‌مدیره انجمن‌های تولیدکننده مصالح و تجهیزات استاندارد به منظور اجرای مفاد تفاهم‌نامه و اولویت بندی ساماندهی مصالح، فرآورده‌ها و تجهیزات ساختمان استاندارد تشکیل می‌شود. همچنین این تفاهم‌نامه ابتدا با ساماندهی تیرچه‌های ساختمانی شروع و سایر مصالح، فرآورده‌ها و تجهیزات ساختمانی مشمول استاندارد اجباری نیز در فواصل زمانی معین توسط کمیته استاندارد تعیین و ساماندهی می‌شوند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، برنامه‌ریزی برای تشکیل منظم جلسات کمیته استاندارد، فراخوان شناسایی اعضای دارای سوابق و پروانه کارشناسی استاندارد، تعیین شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی اقدامات و کنترل کیفیت عملکردها، نهایی‌کردن برنامه‌های ویژه آموزشی و بازرسی در حوزه تیرچه‌های ساختمانی و کارشناسی جهت اولویت‌بندی و ورود به حوزه سایر مصالح و تجهیزات استاندارد از جمله فعالیت‌ها و تعهداتی است که در دستور کار کمیته استاندارد قرار می‌گیرد. /

نظر شما