شناسهٔ خبر: 28779 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفت‌وگو با مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری کرمانشاه مطرح شد:

تعادل در مسئولیت‌ها و توفیق در سیاستگذاری‌های کلان مهمترین رهاورد انتزاع راهداری است/ آمادگی کرمانشاه برای راهداری زمستانی/ شناسایی ۱۵۵۰هکتار بافت ناکارآمد شهری

عبدالله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با اجرای این طرح مدیران کل راه و شهرسازی توفیق بیشتری برای اتخاذ سیاست‌گذاری در حوزه‌های تخصصی خواهند داشت و شاهد ایجاد تعادل درحجم مسئولیت‌های دستگاه حمل و نقل و راه و شهرسازی خواهیم بود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع از برنامه‌ریزی برای رفع نواقص و تامین تجهیزات موردنیاز راهداری در آستانه فصل سرما خبر داد.

عبدالله بهادری، مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل عنوان کرد: تا پیش از طراحی این انتزاع مدیران کل راه و شهرسازی ناچار بودند به جای سیاستگذاری و پرداختن به امور عمده و اساسی وقت زیادی را صرف امور راهداری کنند.

بهادری افزود: با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی و ادغام آن با حمل و نقل جاده‌ای تعادلی درمسئولیت‌های این دو دستگاه ایجاد می‌شود و راهداری در اختیار متولی اصلی آن قرار می‌گیرد. نگهداری راه مقوله خاصی است که شرح وظایف آن مرتبط با حمل و نقل است و در این نهاد قابلیت اجرای بیشتری دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی کرمانشاه تاکید کرد: از سوی دیگر مدیران کل راه و شهرسازی می‌توانند با تمرکز بیشتری به سیاستگذاری‌های کلان خصوصا در احداث راه‌ها وارد شوند.

بهادری با بیان اینکه ۱۵۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در کرمانشاه موجود است، افزود: ۹۰۰ هکتار از این بافت‌ها مربوط به بافت فرسوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی کرمانشاه تاکید کرد: باید بپذیریم که درهدایت امور شهری و اجرا و مدیریت مطالعات باید هماهنگی باشد. بر این اساس قصد داریم در اجرای طرح‌های هادی و جامع و کمیسیون ماده ۵ جدی‌تر ورود کنیم تا شهرهای پویاتری در استان داشته باشیم.

انتقال راهداران کرمانشاه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

وی گفت: از هزار نیروی انسانی اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه ۵۳۰ نفر شامل نیروهای رسمی و پیمانی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شده‌اند. ضمن اینکه تمام ماشین‌‌آلات سنگین و نیز ماشین‌آلات موردنیاز سبک نیز تبادل شده‌اند.

بهادری با بیان اینکه تمام مصالح موردنیاز برای برخورد با بحران زمستانی از جمله نمک و شن و ماسه خریداری شده است، عنوان کرد: عملیات تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات نیز به اتمام رسیده و مشکلی نداریم.

استفاده از ظرفیت راهداری برای کنترل و ساماندهی حمل و نقل

همچنین بهمن خسروانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه با بیان اینکه با ادغام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌توان از توان راهداری برای کنترل حمل و نقل استان استفاده کرد، گفت: از سوی دیگر عملیات راهداری منسجم‌تر می‌شود و این حوزه حساس که در دل سایر طرح‌ها و پروژه‌ها با بی‌مهری مواجه بود دوباره احیا می‌شود.

خسروانی درعین حال به فرسودگی ماشین‌آلات راهداری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اغلب ماشین‌آلات ما فرسوده هستند و باید نوسازی شوند. از سوی دیگر با کمبود نیروی راهدار مواجه هستیم که این مشکل را با نیروهای شرکتی رفع می‌کنیم.

وی همچنین گفت: ایمن‌سازی جاده‌ها از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه است که با جدیت دنبال خواهد شد.

نظر شما