شناسهٔ خبر: 28833 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان:

کاهش تصادفات جاده‌ای در گرو افزایش ایمنی راه‌های استان همدان است

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: کاهش تصادفات جاده‌ای و جلوگیری از بروز هرگونه سانحه در گرو افزایش ایمنی راه‌های استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در جلسهٔ معارفه کارکنان این اداره کل گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری کشور، راهداری از حوزه راه و شهرسازی تفکیک و به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملحق شده است.

وی با تأکید بر افزایش ایمنی در سطح راه‌های استان، افزود: یکی از اهداف اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزایش ایمنی راه‌های استان است تا از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری به عمل آید.

وی، هدف از احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی را ارائه خدمات، آسایش و رفاه حال مسافران دانست و تصریح کرد: زمانی که مجتمع‌های خدماتی رفاهی علاوه بر ارائه خدمات به  مسافران فرصتی مناسب برای استراحت به رانندگان داده و موجب افزایش هوشیاری رانندگان در طول مسیر سفر می‌شود و همین عامل در کاهش تصادفات مؤثر خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: یکی از مؤلفه‌های اصلی تصادفات نقص فنی خودرو است و  لازمه این مهم وجود مراکز معاینه فنی برای کنترل و نظارت وسیله نقلیه در سطح جاده‌ها است.

رودباری با تأکید بر نظارت و کنترل صدور بارنامه‌ها توسط این مجموعه، بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید نظارت صحیح و دقیقی بر صدور و کنترل بارنامه‌ها داشته باشند تا از اضافه تناژ جلوگیری به عمل آید زیرا همین امر موجب آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای و بروز سانحه می‌شود.

وی، معاونت حمل و نقل را یکی از مجموعه‌های فعال این اداره کل دانست و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با جذب اعتبار مناسب و با دغدغه‌ای کمتر اهداف سازمانی را در راستای ارتقای رضایت‌مندی مردم محقق کنیم.

وی بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بین سایر دستگاه‌های اجرایی استان از نیروهای توانمند، امکانات و تجهیزات مناسب برخوردار است و به‌طور قطع با تلاش‌های بی‌شائبه کارکنان این مجموعه در مدت کوتاهی در جایگاه والای استانی قرار خواهد گرفت.

رودباری با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیشترین اعتبار را نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی جذب می‌کند، افزود: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان سازمان راهداری کشور به اداره کل راه و شهرسازی تخصیص داد  و این درحالیست که با ادغام این دو مجموعه از ابتدای سال آینده تمامی اعتبار سازمان راهداری به این  اداره کل اختصاص می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: حمل و نقل کالا و مسافر، عملیات راهداری و بهسازی راه‌ها توسط این اداره کل انجام می‌شود و باید با تلاش‌های شبانه‌روزی خدمات شایسته ارائه گردد.

مصطفی پناهنده، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز گفت: معاونت حمل و نقل شامل سه اداره حمل و نقل کالا، حمل و نقل مسافر، ایمنی و ترافیک است که در راستای افزایش رفاه حال مردم خدمات بی‌بدیلی را انجام می‌دهند.

وی افزود: همچنین مرکز مدیریت راه‌های استان تحت نظارت معاونت حمل و نقل فعالیت داشته و دو واحد عملیاتی ترانزیتی و کارت هوشمند نیز به صورت مجزا در خدمت مراجعه‌کنندگان بوده ارائه خدمات می‌کنند

وی گفت: دفاتر نمایندگی‌های اداره کل در شهرستان‌های اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، بهار، کبودرآهنگ، فامنین، ملایر و رزن در راستای پیگیری امور حمل و نقل مستقر و خدمات لازم را به مراجعین ارائه می‌دهند. 

نظر شما