شناسهٔ خبر: 28879 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

ارتقای شاخص راه روستایی آسفالته در کردستان در سفر وزیر راه و شهرسازی/ افزایش شبکه بزرگراهی و بهبود وضعیت راه‌روستایی در استان/ برگزاری جلسه شورای اداری استان با حضور آخوندی

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از ارتقای شاخص بهره‌مندی از راه آسفالته روستایی در این استان با افتتاح پروژه‌های امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام ملکی صبح امروز پنج شنبه در مراسم افتتاح پروژه حوزه راه در استان کردستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: با بهره برداری از پروژه‌های امروز شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته در کردستان ارتقا پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی ۷۰ کیلومتر شبکه بزرگراه در محورهای مختلف استان کردستان با مجموع هزینه‌ای معادل ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان عنوان کرد: این محورها شامل یک باند از کنار گذر سقز به طول ۱۲ کیلومتر، مسیر سقز به سمت صاحب به طول ۱۵ کیلومتر و محدوده روستایی ریشه‌آباد به طول ۶.۵ کیلومتر است.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای قابل افتتاح شامل ورودی دیواندره به طول ۲.۵ کیلومتر، گردنه ماموخ به طول ۴.۵ کیلومتر و محور کامیاران به سنندج به طول ۱۰ کیلومتر و همچنین محورهای بیجار به سمت زنجان و دیواندره به طول ۸ کیلومتر است.

ملکی بیان کرد: با بهره برداری از ۷۰ کیلومتر بزرگراه در استان کردستان میزان کل طول شبکه بزرگراهی در این استان به ۲۵۰ کیلومتر افزایش می‌یابد و این مهم قدم خوبی در راستای تسهیل در تردد وسائل نقلیه است.

وی با اشاره به ارتقای شاخص استان کردستان در حوزه شبکه بزرگراهی، افزود: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر راه آسفالته در کشور حدود ۲۱ کیلومتر آن بزرگراه است ولی این میزان در استان کردستان حدود ۱۱ کیلومتر است و مقایسه این دو عدد نشان دهنده وضعیت نگران کننده این استان به شمار می‌رود.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: امروز همزمان با ۸۰ کیلومتر راه روستایی در تمامی شهرستان‌های استان با اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

ملکی بیان کرد: مجموعا در این سفر ۱۵۰ کیلومتر راه بزرگراهی و روستایی با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد که انتظار می‌رود بهره برداری از این میزان پروژه زمینه برای تسهیل در تردد وسائل نقلیه را فراهم کند.

وی به وضعیت راه روستایی در کردستان اشاره کرد و افزود: با اضافه شدن پروژه های افتتاح شده در این سفر، مجموع راه روستایی آسفالته در کردستان به دو هزار و ۷۸۰ کیلومتر رسیده است ولی همچنان با شاخص کشوری تفاوت قابل ملاحظه‌ای داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: هم اکنون آسفالت هزار کیلومتر راه روستایی در دست اقدام است که کار اجرایی ۵۰۰ کیلومتر آن شروع شده و باید تا دو سال آینده کل این هزار کیلومتر آسفالت و مورد بهره برداری قرار گیرد.

نظر شما