شناسهٔ خبر: 28883 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه وشهرسازی در جمع خبرنگاران خبر داد:

افزایش پروازهای فرودگاه سنندج با هواپیماهای جدید/ تکمیل محور سنندج- مریوان تا ۲ سال دیگر

بازدید وزیر راه و شهرسازی با بین اینکه ۱۲۰ کیلومتر از کریدور شماره ۱۰ از کردستان می‌گذرد و یکی از محورهای آن کریدور سنندج – مریوان است گفت: در نظر داریم دو پرواز دیگر از آبان‌ماه به پروازهای کردستان اضافه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه روستایی اظهار داشت: امروز هفتاد کیلومتر بزرگراه در کردستان افتتاح شد که یک رویداد مهم برای مردم کردستان است.

وی با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر از این مسیر ۷۰ کیلومتری در کریدور شماره ۱۰ (کریدور شمال – جنوب در غرب کشور) قرار دارد ادامه داد: ۲۰ کیلومتر دیگر در محور سنندج- همدان و سنندج – زنجان قرار دارد.

وی با اشاره به کریدور شماره ۱۰ گفت: کریدوری از خلیج‌فارس به سمت ماکو تعریف کرده‌ایم که ۳۲۰ کیلومتر از این کریدور از استان کردستان می‌گذرد که این ۳۲۰ کیلومتر را به بزرگراه تبدیل می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۲۰ کیلومتر از این مسیر فعال شده است گفت: ۲۰۰ کیلومتر باقی مانده است که از این ۲۰۰ کیلومتر ۱۲۰ کیلومتر قرارداد فعال با پیمانکاران دارد.

آخوندی ادامه داد: این ۱۲۰ کیلومتر محور سنندج به مریوان است که یک محور تجاری بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر از این محور در دست ساخت است گفت: ۳۰ کیلومتر آن در دست اجرا است و مناقصات آن برگزار شده است و منابع مالی ۲۰ کیلومتر دیگر هم تامین شده است و تا سال دیگر به افتتاح می‌رسد.

وی تاکید کرد: هرچند که ۳۰ کیلومتر محور مریوان ساخته شده است اما تا ۲۰ کیلومتر دیگر هم ساخته نشود امکان بهره‌برداری از آن وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش پروازهای فرودگاه سنندج در استان کردستان گفت: در نظر داریم دو پرواز دیگر از آبان‌ماه به پروازهای کردستان اضافه کنیم و معتقدم با ورود هواپیماهای جدید مشکل کمبود پرواز در استان‌ها رفع می‌شود.

نظر شما