شناسهٔ خبر: 28897 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیروز حناچی مطرح کرد:

افزایش شهرهای ایران به بیش از ۱۳۳۰ شهر/ توسعه کردستان در گرو بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل/ درآمدهای دولت به یک سوم کاهش یافته

حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی توسعه کردستان را در گرو بهبود زیرساخت‌های اصلی دانست و گفت: ساماندهی پروژه‌های راهسازی تأثیر بسیاری در اقتصاد و پیشرفت منطقه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیروز حناچی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح یکی از قطعات بزرگراه سنندج - همدان با بیان اینکه نیاز است زیرساخت های اصلی برای توسعه فراهم شود، اظهار داشت: یکی از زیرساخت های اصلی کشور پروژه های راهسازی است که در شهرستان قروه تأثیر بسیاری روی اقتصاد منطقه داشته و این منطقه را متحول خواهد کرد.

به گفته وی هر نوع سرمایه گذاری نیازمند راه مناسب است و در این میان مسیرهای اصلی به دسترسی های محلی نیاز دارد که لازم است پیش بینی های درست برای ساماندهی صورت گیرد.

حناچی با اشاره به اینکه در سال ۸۴ حدود کمتر از ۹۰۰ شهر در کشور وجود داشت اما در حال حاضر این تعداد به هزار و ۳۳۱ شهر رسیده است، مهیا شدن زیرساخت های شهری را به تناسب این رشد فزاینده طولانی دانست.

وی به مطالبات مردم در خصوص مسکن مهر اشاره کرد و افزود: مسکن مهر  پروژه عظیمی بود که تکمیل و اصلاح آن سالیان سال طول می‌کشد.

حناچی از پیش بینی سه هکتار زمین برای استقرار سایت های اداری در شهرستان دهگلان خبر داد.

به گفته وی در شرایطی هستیم که درآمدهای دولت به یک سوم کاهش یافته که با تدبیر مدیران ارشد دولت و همکاری مردم مشکلات قابل حل خواهند بود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی امنیت را اولین قدم برای توسعه در کشور دانست و تصریح کرد: هدف دشمنان به زانو درآوردن و تسلیم شدن کشور ایران در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی است لذا ملت ایران با رد کردن تمامی سختی های حاصل از اینگونه فشارها ثابت کرده اند که همیشه همراه و پای کار هستند و در این میان وظیفه دولتمردان این است که با تلاش و پیگیری مشکلات را مرتفع کنند.

پیروز حناچی هدف از سفر وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه به استان کردستان را پیگیری مشکلات در حوزه راه دانست و گفت: توسعه استان در گرو توسعه زیرساخت های اصلی است این امر باید تحقق یابد تا اقدامات بعدی صورت پذیرد.

وی در پایان به مسیر راه باباگرگر به غارعلی صدر اشاره کرد و یادآور شد: این طرح به عنوان پروژه ای مؤثر در توسعه منطقه در دست مطالعه قرار خواهد گرفت و باید دانست با اجرای این طرح مسیر پیشرفت در استان فراهم می شود.

نظر شما